Allroundkontorist/koordinator
Prima Office AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Prima Office AB i Stockholm Arbetsuppgifterna är huvudsakligen följande:
• daglig kund- och leverantörskontakter både in- och utrikes vilket det sistnämnda alltid sker på engelska
• ordermottagning och orderregistrering
• kundsupport
• effektuering av order
• fakturering, handlägga reklamationer, lageravstämning, statistik
• kontroll av fraktfakturor
• skriva offerter
• hantering av fraktskador
• transporter med bokning och bevakning
• problemlösning vilket kräver god handlingsförmåga och initiativförmåga
• daglig telefonpassning ( viktigt med vänligt bemötande)
• vid behov ombesörja försändelse (enklare packning)
• hämta och lämna post
Vi kräver att du ABSOLUT besitter följande egenskaper:
• mycket stor noggrannhet ( särskilt administrativt men även i övrigt)
• mycket god samarbetsförmåga ( särskilt viktigt på en mindre arbetsplats)
• mycket god kommunikativ förmåga ( mycket viktigt i kundrelationer men även i övrigt)
Du bör dessutom känna ett stort ansvarstagande i din tjänsteutövning samt bemästra frihet under ansvar.
Du ska ha lätt för att på ett naturligt och obesvärat sätt tala i telefon.
Du ska vara införstånd i:
• att på en mindre arbetsplats är det ibland snabba kast och att inte vara räddhågsen eller motvillig till mindre kvalificerade arbetsuppgifter
• att ibland arbeta i ett högt tempo
• att kunna prioritera rätt
• att kunna släppa en pågående arbetsuppgift för att i stället ta itu med en ny
• att ett gott samspel och feedback/återkoppling mellan medarbetare är fundamentalt
• att anamma och efterleva den företagskultur som råder även om den inte alltid stämmer överens med din personliga uppfattning eller värdering
• att professionellt utförande av dina arbetsuppgifter är nödvändigt
• att ha ett starkt och tydligt engagemang och intresse för verksamheten !!
Du ska självfallet ha ett glatt och positivt humör och ett harmoniskt och balanserat anlag.
Vi arbetar i Hogia. Kunskaper i Officepaketet (excel etc) är meriterande. Goda kunskaper inom IT och WEB är mycket meriterande.
Vi kräver att dina kunskaper i engelska motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala vilket ska kunna styrkas. Sökande som går vidare i rekryteringsprocessen kommer att testas i engelska för att säkerställa nivån.
Tillträde: 16 januari 2017
Prima Office är ett mindre företag som utvecklar, låter tillverka och marknadsför egendesignade funktionella förvarings- och källsorteringsmöbler för offentlig miljö. En stor del exporteras. Kontoret är beläget på Kungsholmen i ljusa och fräscha lokaler. Tillverkningen sker i Småland.
Vi söker nu en ny medarbetare för administration, ordermottagning och kundsupport. 34 timmars arbetsvecka. Må- to 9-17, fr 9-16, lunch 12-13.
Vi eftersträvar alltid en trivsam och stimulerande arbetsmiljö och en god kollegialitet. Kontorsinredning och design är en spännande och kreativ bransch i ständig utveckling. Det ska vara kul att gå till jobbet ! Vi visar alltid vår uppskattning för ett väl utfört arbete.
Varaktighet, arbetstid
Provanställning: 6 månader
Publiceringsdatum2016-11-28ErsättningVid fast anställning: Pensions- och sjukförsäkring. Friskvårdsbidrag. 5 veckors betald semester.
Arbetstid: 34 tim/vecka. Må-to 9-17, fr 9-16, lunch 12-13
Startlön: 25000 kr
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-02
KontaktLars Ölander
lars@primaoffice.seFöretagPRIMA OFFICE AB
AdressPRIMA OFFICE AB
Industrigatan 4 A
11246 STOCKHOLM
KontorsadressIndustrigatan 4 C
Jobbnummer 3181311
Observera att sista ansökningsdag har passerat.