Aktivia Assistans söker handläggare
Aktivia Assistans AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aktivia Assistans AB i Örebro,
Lindesberg,
Eskilstuna,
Västerås,
Enköping eller i
hela Sverige Aktivia Assistans är ett företag inom personlig assistans och omvårdnad.
Sedan starten 2010 är vi nu ett väletablerat företag med huvudkontor i Örebro. Vi har flera års erfarenhet av att arbeta för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder.
Vi gör allt för att underlätta för personer med funktionsnedsättning och dess anhöriga att kunna leva det liv som de har rätt till genom att anordna personlig assistans, samt att tillhandahålla med råd, stöd och juridisk hjälp under hela handläggningsprocessen. Vi är mer än 230 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision;
Personlig assistans på dina villkor.
Aktivia Assistans söker handläggare till kontoret i Örebro.
Publiceringsdatum2016-10-21ArbetsuppgifterDu ska ta ansvar för ett flertal kunder, detta innebär kundkontakter via telefon och på plats hos kunden.
Kunder
• När handläggare har fått en ny kund är det dennes ansvar att det finns en löpande och fungerande kontakt med kunden.
• Utvärdera assistansen löpande
• Skapa rutiner tillsammans med kund/arbetsledare vid start av uppdrag
Personal
• Ansvar att tidrapporteringen sker korrekt.
• Anställning av ny personal
Schema
• Ansvarar för att schemat följer arbetstidslagen och gällande kollektivavtal.
KvalifikationerHar du erfarenhet av assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det meriterande.
Vi söker dig som delar våra värderingar ansvar, glädje och engagemang. Eftersom du kommer att agera som handläggare för personer i en utsatt situation vill vi att du som person är varm och empatisk med en positiv grundsyn. Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper så som självständighet i kombination med gott omdöme, god samarbetsförmåga och noggrannhet.
Vi förväntar oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, personal och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer ske löpande så därför ser vi gärna att du ansöker redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via mail.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-20
Vi tar inte emot ansökan via telefon
Ange följande referens när du ansöker: AKTIVIA-HA2444
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@aktiviaassistans.seFöretagAktivia Assistans AB
AdressAktivia Assistans AB
Box 22144
70202 ÖREBRO
KontorsadressStortorget 4
ÖREBRO
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 019-7602200
Jobbnummer 3118866
Observera att sista ansökningsdag har passerat.