Affärsutvecklare/KAM till innovativa Emerse Sverige AB

Poolia Sverige AB, Poolia Office Professionals AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB, Poolia Office Professionals AB i Stockholm

Vill du arbeta i ett innovativt och snabbväxande bolag inom digital marknadsföring med framgångsrik internationell närvaro? Vill du dessutom arbeta med affärsutveckling och försäljning på en marknad med mycket stor tillväxt? Då har vi jobbet för dig!

Vi söker för rekrytering till det framgångsrika och snabbväxande Lundabolaget Emerse en affärsdriven, resultatorienterad och kreativ affärsutvecklare/KAM som med sitt engagemang brinner för försäljning.

Du kommer i denna roll få ansvaret att starta upp den kommersiella verksamheten i Stor-Stockholm med omnejd.

Emerse är ett svenskt teknikbolag inom automatiserad handel med videoannonsering på nätet. Bolaget har kunder i såväl Sverige som utomlands. Nu vill man förstärka sin närvaro i Stockholmsområdet och ta ännu ett steg i framgångssagan. Ansök nu och du får chansen att vara med om en utvecklande och spännande resa i ett växande och innovativt bolag inom digital annonsering och marknadskommunikation.

Kandidater kan komma att presenteras löpande så sök redan idag.

Publiceringsdatum
2016-02-24

Dina arbetsuppgifter
Du kommer i rollen som kommersiellt inriktad affärsutvecklare på Emerse att erbjudas en mycket kvalificerad och självständig tjänst med alla möjligheter till mycket goda resultat. Tjänsten innebär att ansvara för uppstart av försäljningsverksamheten i Stor-Stockholm och självständigt driva hela den kommersiella processen från första kontakt med potentiella kunder till affärsavslut. Fokus kommer initialt att vara nykundsbearbetning men på sikt även vård av befintlig kundstock. I förlängningen kommer du att få möjlighet att ta den ledande rollen som kommersiellt ansvarig för Stockholmskontoret med personalansvar. Det innebär bland annat rekrytering av nya säljare, projektledare med mera samt resultat- och budgetansvar för regionen. Som stöd har du dina kollegor vid huvudkontoret i Lund i form av projektledare, tekniker, marknadspersoner och säljare samt bolagets ägare och ledningsgrupp. I ansvaret initialt ingår bland annat:

• boka och genomföra kundbesök på främst nya kunder

• kvalificera och utvärdera prospekts och leads

• analysera och kartlägga möjliga kunders köp- och beslutsprocess

• identifiera beslutsfattare och nyckelpersoner bland möjliga kunder

• fungera som stöd till kunden i deras beslutsprocess och därmed skapa mervärde

• planera, genomföra och delta i kundseminarier, mässor och liknande kundevent

Även om ditt huvudsakliga ansvarsområde är Stor-Stockholm hindras du inte att följa kunden till andra geografiska platser, såväl inom Sverige som internationellt.

Du rapporterar till bolagets grundare och VD.

Utbildning/erfarenhet
Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning, gärna med affärs- och marknadsinriktning. Du ska ha några års erfarenhet av affärsutveckling och B2B försäljning med goda resultat och vara van att självständigt driva ditt försäljningsarbete. Stark meriterande om du har goda kunskaper inom media- och annonseringsbranschen och gärna med fokus inom digital marknadskommunikation och automatiserad digital annonshandel. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i ett snabbrörligt entreprenörsstyrt bolag ses detta som meriterande.

Vi sätter i denna rekrytering mycket stort värde på dina personliga egenskaper. För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du behöver vara driven och resultatorienterad. Vidare behöver du ha en kreativ och lösningsorienterad syn på arbetet. Du arbetar mycket bra självständigt och tar lätt initiativ till aktiviteter. Dessutom uppfattas du av andra som mycket förtroendegivande och lyssnande. Utöver detta behöver du vara utåtriktad och trivas i sällskap med andra. Vi ser dessutom väldigt positivt på om du har lätt för att strukturera ditt arbete och tänka långsiktigt strategiskt. Eftersom rollen med tiden kommer innebära ledarskap vill vi att du även har en stark förmåga att entusiasmera och engagera dina medarbetare.

Förmåner
Generös ersättningsmodell, goda villkor, stora utvecklingsmöjligheter, växande och innovativt bolag inom spännande och modern bransch, starka och välkända kunder, internationella möjligheter, möjlighet att påverka med mera.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-24
Ange följande referens när du ansöker: 658633
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Staffan Rosenberg +46855565239

Företag
Poolia Sverige AB, Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Sverige AB, Poolia Office Professionals AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2688063

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB, Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB, Poolia Office Professionals AB: