Affärsområdesassistent till IT-tjänsteföretag
BrainPeople AB / Försäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Är hög fart och mycket på gång ditt rätta element?
Affärsområdesassistent till IT-tjänsteföretag
Vår kund är en av Sveriges ledande leverantörer av tjänster inom IT. Koncernen har 175 000 anställda i 70 länder. Företaget är beläget i Kista.
Företaget präglas av en professionell men avslappad kultur där alla gör sitt yttersta för att göra ett bra jobb. Stämningen är respektfull och familjär.
Arbetsbeskrivning: Som assistent fungerar du som en stödfunktion för ledning och personal i allehanda frågor. Bland dina arbetsuppgifter finns att uppdatera och administrera intranätet, assistera ledningen med bland annat mötesbokningar och föra protokoll, administrera mailkonton och sköta en mängd olika administrativa uppgifter. Du kommer också ha en hel del kontakt med leverantörer av exempelvis kontorsmaterial.
Din funktion blir i mångt och mycket att vara spindeln i nätet. Ingen arbetsdag kommer att vara den andra lik, men alla dagar kommer att fyllas med många varierande arbetsuppgifter där du i hög utsträckning ansvarar för att det mesta blir gjort.
Arbetets omfattning: Detta är en deltidstjänst där vi söker dig som vill arbeta ca fyra timmar per dag (förmiddagar). Start så snart som möjligt. Uppdraget pågår tillsvidare och du kommer vara anställd som konsult för Brainpeople.
Utvecklingsmöjligheter: Vår kund är ett stort företag med mycket utvecklingsmöjligheter. Du får ett brett kontaktnät i och med din kommunikativa roll. Beroende på dina ambitioner och resultat finns möjligheter att gå vidare inom företaget och utvecklas såväl personligt som yrkesmässigt.
Krav på person
Kompetenskrav: Vi söker dig som har erfarenhet i en liknande roll på ett stort bolag, med fördel som chefsassistent eller motsvarigt. Du är van att ha en utåtriktad roll och kan utan problem kommunicera med såväl interna som externa personer. Vidare är du en van administratör, har erfarenhet av Office-paketet och kan lätt sätta dig in i nya system. Vi ser gärna att du har en grundförståelse för ekonomi och kan granska och hålla koll på fakturor. Då bolaget är internationellt krävs flytande språkkunskaper i både engelska och svenska.
Personliga egenskaper: Tjänsten ställer mycket höga krav på dig som person och att du behärskar att arbeta i hög hastighet med många olika arbetsuppgifter och projekt på gång samtidigt. Du älskar att ha mycket att göra och har förmåga att driva uppgifter framåt. Du är serviceinriktad, självgående, lyhörd, initiativrik och har lätt för att lära Samtidigt är du mycket ödmjuk och prestigelös och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Rollen kräver att du har hög integritet.
Intresserad? Skicka in din ansökan omgående genom att klicka på länken alternativt knappen nedan. Vi behandlar ansökningar löpande. Frågor besvaras av Eva på telefon 08 - 501 018 17.
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.
Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Publiceringsdatum2010-09-23Arbetstider och omfattningHeltidsanställd
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 349170
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagBrainPeople AB
AdressBrainPeople AB
Industrigatan 4a
11246 Stockholm
Jobbnummer 739452
Observera att sista ansökningsdag har passerat.