Adminstratör till Statens inköpscentral, enheten för IT-upphandl

Kammarkollegiet, Statens inköpscentral / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
2014-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Adminstratör till Statens inköpscentral, enheten för IT-upphandl" (publicerad 2014-02-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet, Statens inköpscentral i Stockholm

Kammarkollegiet grundades 1539 och är Sveriges äldsta myndighet med målet att också bli en av Sveriges modernaste. På uppdrag av främst Finansdepartementet tillhandahåller vi service inom juridik, ekonomi, kapitalförvaltning, försäkring, statlig ramavtalsförvaltning och upphandling. Vår kunskap och kompetens spänner över många områden. Hos oss arbetar framförallt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare med olika inriktningar. Vi är cirka 270 anställda varav merparten arbetar centralt i Stockholm medans försäkringsverksamheten är belägen i Karlstad.

Publiceringsdatum
2014-02-07

Arbetsuppgifter
Statens inköpscentral tecknar samordnade ramavtal som andra statliga myndigheter kan avropa från. Inom IT-området kan även kommuner och landsting avropa från ramavtalen. Vi är idag ca 50 personer organiserade i fyra enheter och en stabsfunktion.

Vi söker

ADMINISTRATÖR TILL ENHETEN FÖR IT-UPPHANDLING (vikariat ca 1 år)

Du kommer att vara placerad vid vår enhet för IT-upphandling och din huvudsakliga uppgift kommer att vara att ge dagligt stöd till enhetschefen och medarbetare på enheten för IT-upphandling. Bland arbetsuppgifterna kommer också att ingå att tillhandhålla administrativt stöd till avdelningschefen i avdelningsgemensamma frågor.

Arbetsuppgifterna består främst av projektadministration inklusive administration av projektmöten såsom minnesanteckningar och förberedelse av möten samt fullmaktshantering, administration av vissa stödsystem, mötes-och lokalbokningar samt andra normalt förekommande administrativa uppgifter i verksamheten.

Kvalifikationer
• relevant utbildning dock lägst examen från treårig gymnasieutbildning
• flerårig erfarenhet av liknande administrativt arbete, gärna från statlig sektor.
Du har goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, mycket goda kunskaper i Officepaketet och goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso.

Meriterande:
• kunskap om upphandlingsverktyg t ex TendSign
• erfarenhet av enkätutformning
• erfarenhet av och intresse för IT-system och IT-utveckling i samhället.

För att klara arbetet behöver du ha mycket god förmåga att organisera ditt arbete så att du på ett effektivt sätt kan hantera flera olika uppgifter parallellt. Genuin servicevilja och utvecklad samarbetsförmåga är avgörande för ett gott resultat. Du är också flexibel och är lugn och stabil i stressade situationer.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2015-04-30

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-10
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: 2.2.2-1232-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Sundström, Enhetschef

Facklig kontakt
Marianne Ericsson, ST 08-700 09 94
Karin Edstrand, SACO 08-700 08 48

Företag
Kammarkollegiet, Statens inköpscentral

Adress
Kammarkollegiet, Statens inköpscentral
Birger Jarlsgatan 16
10315 Stockholm

Jobbnummer
1772555

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet, Statens inköpscentral

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet, Statens inköpscentral: