Administratörer för säsongsanställning, placering i södra Lappla

Polismyndigheten, Polisregion Nord / Administratörsjobb / Lycksele
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lycksele, Norsjö, Malå, Vindeln, Bjurholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Lycksele, Storuman, Vännäs, Vilhelmina, Skellefteå eller i hela Sverige

Region Nord har drygt 2000 anställda och består av ett kansli, två regionala enheter, en underrättelsesektion samt fyra polisområden som är indelade i 12 lokalpolisområden, vilka arbetar med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.


Publiceringsdatum
2018-02-21

Arbetsuppgifter
Som administratör kommer du att arbeta med besök, besvara telefonsamtal och vara allmänt behjälplig till medborgarna. Du kommer att handlägga pass-, hittegodsärenden, ta emot vapen- och tillståndsansökningar, ta upp förlustanmälningar. Övriga arbetsuppgifter kan tillkomma då ärendeflödet är varierat.

Du arbetar i vår reception med huvudsakliga arbetsuppgifter inom passverksamheten. Du kommer att ta emot och handlägga pass- och identitetskorts ansökningar. I arbetet ingår registrering av ansökan, beredning, kassahantering. Du kommer att arbeta i polisens resehandlingssystem vilket innebär att du arbetar i en helt digitaliserad miljö.

Arbetstiden är företrädesvis dagtid måndag - fredag. Placeringen är i lokalpolisområdet Södra Lappland/Lycksele och eventuellt även Vilhelmina. Arbete på andra orter kan också förekomma.

I tjänstgöringen ingår en grundutbildning i passhantering, förlagt till dagtid, under fem dagar tillsammans med en praktik. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta placeringen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Svenskt medborgarskap

• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt

• God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och i skrift

• God datorvana

• Körkort

MERITERANDE

Det är meriterande om du även har:

• Språkkunskaper utöver svenska och engelska

• Kunskaper i Polisens resehandlingssystem (RES)

• Kunskaper i Polisens övriga system

PERSONLIGA EGENSKAPER

Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens.

Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket ställer krav på flexibilitet och prioriteringsförmåga med bibehållen kvalitet och noggrannhet.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och förmågor.

ÖVRIGT
Anställningen:

Anställningsform: Visstidsanställning på heltid under perioden juni-augusti

Arbetsort: Lycksele och eventuellt även Vilhelmina

Arbetstid: Flextid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult Isabella Falck, 0730-65 03 76.

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Sommarjobb / Säsongsanställning 11 dagar - 3 månader

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-07
Ange följande referens när du ansöker: C18023/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Eriksson 010-56 830 10

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Nord

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Nord
Box 463
90109 90109

Kontorsadress
Ridvägen 10 90109 Umeå

Jobbnummer
3978027

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Nord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord: