Administratör till stöd/service i lokalpolisområde Norra Ångerma
Polismyndigheten, Polisregion Nord / Administratörsjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Örnsköldsvik,
Kramfors,
Sollefteå,
Härnösand,
Vännäs eller i
hela Sverige Region Västernorrland söker en administratör till stöd/service i lokalpolisområde Norra Ångermanland som ska utgöra ett administrativt stöd till förundersökningsledare samt utredare. Placeringen är i Örnsköldsvik.
Polisområde Västernorrland omfattar sju kommuner, från Örnsköldsvik i norr till Sundsvall i söder. I dessa både havs- och fjällnära kommuner bor ca 244 000 invånare. I polisområdet arbetar cirka 570 anställda varav cirka 450 är poliser.
Publiceringsdatum2017-12-19ArbetsuppgifterSom utredningsadministratör är du ett viktigt stöd i vår utredningsverksamhet. Du arbetar nära våra utredare och förundersökningsledare. Samverkan förkommer även externt. Du arbetar främst i polisens olika IT-system samt administrerar interna som externa handlingar. Du är även behjälplig i andra arbetsuppgifter i lokalpolisområdet. Arbetet utgår från en fastställd process som är styrd av lagar, rutiner och tidsramar.
I rollen ingår bland annat följande ansvarsuppgifter och ansvarsområden:
• registrera och diarieföra ärenden och handlingar
• utredningsadministration
• arkivering
• inhämta och sammanställa information från olika instanser och register, till exempel misstankeregister och brottsregister
• transkribera inspelade förhör
• kvalitetssäkra och kontrollera underlag och handlingar som ska lämnas ut eller skickas vidare
• besvara frågor från allmänhet, externa aktörer och interna intressenter gällande pågående utredningar
• löpande kontakt med åklagarkammaren
• Det kan tillkomma andra arbetsuppgifter utöver de ovan nämnda
Arbetstiden är förlagd på dagtid. Arbete under kvällar och helger kan förekomma.
Kvalifikationer• avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
• minst två års serviceinriktad arbetslivserfarenhet.
• erfarenhet av administrativt arbete
• god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och skrift
• god datorvana och goda kunskaper i MS Office-paketet
• B-körkort.
Meriterande
Meriterande är om du innehar någon eller några av nedanstående erfarenheter:
• erfarenhet av juridik
• kunskap i RAR/DurTvå/PÄR
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• erfarenhet av att ha arbetat med diarieföring.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är trygg i din administrativa kompetens och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. För att utföra ditt arbete behöver du ha förmåga att möta andra på ett lyhört sätt.
Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Anställningen innefattar varierande arbetsuppgifter, vilket innebär att du behöver kunna hantera ett lugnt såväl som ett högt arbetstempo för att trivas i rollen.
Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Du kommer att möta människor som råkat ut för svåra händelser och det är viktigt att du känner dig trygg för att kunna hantera dessa situationer. Som administratör hos polisen arbetar du med ärenden som innehåller information som måste hanteras på ett korrekt sätt, detta innebär att du behöver förstå och kunna arbeta utifrån gällande sekretessbestämmelser.
Du kommer att arbeta självständigt såväl som tillsammans med dina övriga kollegor inom Polismyndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Arbetsort: Örnsköldsvik
Arbetstid: Dagtid/flextid. Tjänstgöring under kvällstid förekommer i begränsad omfattning.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen
Ansökan:
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Elin Hedin.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-09
Ange följande referens när du ansöker: C16925/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKjerstin Svedberg 010-56 80826
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Nord
AdressPolismyndigheten, Polisregion Nord
Box 463
90109 90109
KontorsadressRidvägen 10 90109 Umeå
Jobbnummer 3863809
Observera att sista ansökningsdag har passerat.