Administratör till Scania R&D i Liljeholmen
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du noggrann och självgående administratör med ett intresse för utveckling av processer och arbetssätt? Har du lätt för att sätta dig in i IT-system och har generell ekonomisk förståelse? Då har vi på Adecco uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2018-10-15Om tjänstenSom Administratör har du varierande arbetsuppgifter och kommer driva ett flertal parallella aktiviteter. Du kommer ansvara för all administration kring medarbetare vilket innefattar beställning av konton, datorer samt diverse behörigheter, både avseende befintliga resurser samt nya konsulter. Du kommer även hantera beställningar av kontorsmaterial, agera support vid frågor om resor samt svara på riktlinjer och policys för Scania.
Vidare kommer du hantera visst inköp samt kontering av fakturor.
Rollen ställer höga krav på en utpräglad kommunikativ förmåga då du på daglig basis kommer hantera ett antal parallella kontaktytor, både internt och externt.
I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Administration berörande befintlig och ny personal
• Inköp och kontering av fakturor
• Ett nära samarbete med sekreterare inom avdelningen
Om dig
Du trivs i en administrativ och supporterande roll och du brinner för att kontinuerligt leverera bästa tänkbara service utan att göra avkall på noggrannhet och effektivitet. Du är van användare i Microsoft Office samt har lätt att lära dig nya IT-system.
Är du proaktiv i ditt arbetssätt och tycker om att arbeta lösningsorienterat är det här uppdraget för dig!
Vidare ser vi att du har vana och erfarenheten att arbeta självständigt och strukturerat samt besitter viljan att lära dig samt att utveckla processer och arbetssätt.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom support
• Goda kunskaper i Microsoft Office
Vi ser gärna att du innehar B-körkort då upplärning kommer att ske på Scania i Södertälje.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Scania
Scania CV AB är en svensk lastbils- och busstillverkare som sedan maj 2014 i stort sett helt ägs av tyska Volkswagen AG. Verksamheten är i huvudsak förlagd till Södertälje, Stockholms län, där även Scaniagruppens huvudkontor finns.
Om anställningen
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdragsperiod är 6 månader med chans till förlängning. Placering är på Scania i Liljeholmen. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Peder Andersson via 08 - 100 500.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Administration, Support, Inköp, Fakturering
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-28
Ange följande referens när du ansöker: ref-27664
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeder Andersson
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA
KontorsadressSvetsarvägen 8
Jobbnummer 4403722
Observera att sista ansökningsdag har passerat.