Administratör till Krokoms Hemtjänst/Bemanningspool

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

- Ett jobb med plats för växtkraft
Vill du ha ett arbete som är betydelsefullt och omväxlande där du är spindeln i nätet? Då ska du söka jobbet som administratör till Hemtjänst/Bemanningspool i Krokoms kommun!
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Hemtjänsten i Krokoms kommun består av fem hemtjänstområden; Krokom, Ås, Nälden, Offerdal och Föllinge. Här hjälper vi personer med allt vad man behöver för att man ska kunna fortsätta bo kvar hemma. Bemanningspoolen är en vikariepool som tillgodoser behovet av korttidsvikarier inom vård och omsorg, förskola och fritidshem. Tillsammans bildar de ett verksamhetsområde där vi nu söker en administratör då vår nuvarande ska studera till hösten.

En dag som Administratör
Som administratör har du i första hand administrativa arbetsuppgifter, det kan även ingå att vara sekreterare vid möten samt hålla koll på olika system. Du kommer att jobba nära enhetscheferna, medarbetarna i hemtjänsten och bemanningspoolen samt med andra aktörer både internt och externt. Verk­sam­hetschefen är din närmsta chef.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
• Fakturakontering
• Administration i olika system exempelvis Heroma, VIVA, TES m.m.
• Beställningar/hämtningar av varor
• Vara kontaktperson mot olika samarbetspartners
• Ha ordning på våra leasingbilar, mobiltelefoner och nycklar och hjälpa till med dem


Din kompetens
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av administrativt arbete. Det är även meriterande om du har genomfört en utbildning inom administration eller handläggning.
Vidare krävs det god vana att arbeta i digitala verktyg och erfarenhet av att arbetat i IT-baserade system. Du har en god förmåga att kommunicera på i tal och skrift. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann och du måste kunna lösa oförutsedda uppgifter. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående och tar egna initiativ. Det är självklart för dig att du vill ge god service i dina kontakter vilket förutsätter att du är prestigelös och lösningsorienterad.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Körkort är ett krav för tjänsten.

Vi erbjuder:
• En liten personalgrupp med ett nära samarbete.
• Årsarbetstid med möjlighet att anpassa arbetstid utifrån verksamhetens och dina behov.
• Friskvård på arbetstid
• Viss möjlighet till arbete på distans om arbetet tillåter


Publiceringsdatum
2023-06-20

Övrig information
Vikariat på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Vikariatet kommer att pågå i två år och kan övergå till en tillsvidareanställning.
Sista ansökningsdag 2023-08-06.
Rekrytering kommer att ske löpande.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Fackliga företrädare nås genom kommunens Kundcenter, 0640-161 00

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
Verksamhetschef
Kristina Lundin
kristina.lundin@krokom.se
0640-162 50

Jobbnummer
7897176

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: