Administratör till Hjälpmedel Skåne, Stöd och supportenheten i K

Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne / Administratörsjobb / Kristianstad
2017-07-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Hjälpmedel Skåne, Stöd och supportenheten i K" (publicerad 2017-12-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne i Kristianstad, Hässleholm, Eslöv, Lund, Staffanstorp eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Har du erfarenhet av självständigt arbete inom administration? Är du driven, engagerad och ansvarstagande? Då kan du vara den vi söker!

Hjälpmedel Skåne är en egen division inom förvaltning Habilitering och Hjälpmedel med ansvar för samtliga hjälpmedelsområden som idag finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.

Enheten för stöd och support arbetar över hela Region Skåne med bland annat inköp av hjälpmedel, fakturahantering och support till systemanvändare (Sesam). Vi har också en kundtjänst som vänder sig till patienter och förskrivare av läkemedelsnära produkter.


Publiceringsdatum
2017-07-16

Arbetsuppgifter
Hos oss kommer du som administratör bland annat att arbeta med telefon- och mailsupport till systemanvändare och förskrivare, inköp av hjälpmedel, registervård, leverantörsfakturor, samt utbildning i vårt IT-system Sesam2 och WebSesam2. I tjänsten ingår till viss del även kundtjänstarbete. Som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att arbeta med ordermottagning och orderhantering gällande läkemedelsnära produkter så som förbrukningshjälpmedel för inkontinens, särskild näring, stomi och diabetes. Arbetet innebär dagliga kundkontakter via telefon- och skriftlig ärendesupport med bland andra patienter, anhöriga, förskrivare samt även våra distributörer.

Att arbeta som administratör hos oss är ett roligt jobb och du kommer att vara en viktig pusselbit i arbetet på enheten!


Kvalifikationer
Vi söker dig som alltid strävar efter ett professionellt möte med kunden i centrum och med målet att i alla lägen leverera mycket god service utifrån Region Skånes värderingar - Välkomnande, drivande, omtanke & respekt.

Du är driven, strukturerad, serviceinriktad och ser vikten av att ta eget ansvar. Vi värdesätter att du är noggrann och tycker om ordning och reda. Vidare har du lätt för att lära samt förmåga att snabbt skapa dig en överblick över situationen och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Du tar initiativ till problemlösning och tycker om att arbeta självständigt, men trivs också i grupp och har förmågan att skapa och upprätthåller goda relationer. Därtill är du flexibel, har lätt för att hantera såväl flera arbetsuppgifter samtidigt som varierande grad av belastning.

Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, support- och/eller kundtjänst är ett krav. Har du även gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller administration, är det meriterande. Vi förutsätter att du har god datorvana och att du kan hantera de olika programmen i Microsoft Office utan svårighet. Utöver detta har du en pedagogisk förmåga och kommunicerar väl på svenska, i såväl tal som skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.

www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: A699068
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Pärlemar, Enhetschef, tillgänglig för frågo Anna.parlemar@skane.se 044-19 46 56
Yvonne Sommerfeldt, Områdeschef tillgänglig för 046-77 09 41

Företag
Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne

Adress
Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
3606127

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Habilitering och hjälpmedel, Hjälpmedel Skåne: