Administratör till Försvarets materialverk
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-07-01
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-07-01Om tjänstenNu söker vi en administratör till Försvarets materialverk i Stockholm som har behov att stärka sitt verksamhetsstöd ytterligare. Du kommer att agera nyckelroll i att ge service och hantera ärenden och ska således ha goda kunskaper i ärendehanteringssystem och tidigare erfarenhet av nära kundkontakt. Vidare kommer du bidra till utvecklingen av systemstöd inom verksamhetsområdet logistik. Både idag och för framtidens behov.
Förekommande arbetsuppgifter:
• Omhänderta inkommande e-post och bevaka funktionsbrevlådan för kundtjänst, verksamhetsstöd, och andra funktionsbrevlådor.
• Registrera och lotta ärenden av inkommande e-post till funktionsroller/specialister.
• Säkerställa att ärenden uppdateras med ny information vid behov.
• Följa upp att ärenden hanteras inom rimlig tid. Vid behov ta initiativ till dialog med ansvariga funktionsroller/specialister för att säkerställa en effektiv handläggning.
• Driva på och stödja arbetet med att ta fram och uppdatera hjälptexter, instruktioner och annan dokumentation som underlättar för kundtjänstpersonal i deras arbete.
• Utveckla FAQ eller uppdatera befintlig FAQ
• Delta aktivt i förbättringsarbetet av ärendehanteringsverktyget utifrån ett kundtjänstperspektiv, exempelvis genom att identifiera behov och föreslå förbättringar i funktionalitet och användarvänlighet.
• Ansvara för att samordna och hålla i utbildningar samt öppet hus-aktiviteter riktade till interna intressenter. Detta inkluderar planering, information samt insamling av återkoppling i syfte att öka förståelsen för kundtjänstens verksamhet och ärendehanteringssystemet.
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag på heltid med ett estimerat startdatum den 15 augusti 2025. Uppdraget beräknas pågå i ett (1) år, med möjlighet till förlängning i ytterligare sex (6) månader. Placeringsort är Stockholm, med möjlighet till distansarbete cirka två dagar per vecka.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.
• Mycket goda kunskaper i ärendehanteringssystem så som Zendesk, ServiceNow eller likvärdigt.
• Inkomma med två (2) referensuppdrag, varav minst ett (1) inom offentlig sektor. Referensuppdragen ska ha pågått i minst tre (3) månader och vara av liknande karaktär som det aktuella uppdraget, exempelvis i rollen som administratör med arbetsuppgifter som innefattat nära kontakt med kunder eller medborgare.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-08-17.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås eller Adam Sjöborg via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller e-post:
hannah.trollsas@adecco.se adam.sjoborg@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
https://www.adecco.com/sv-se Kontakt Ass. National Recruiter
Hannah Trollsas
Hannah.Trollsas@adecco.se Jobbnummer 9412000