Administratör till boendeenhet 2 och Nexus
Uppsala kommun / Administratörsjobb / Uppsala
2025-01-16
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Boendeenhet 2 och Nexus
Boendeenhet 2 och Nexus söker nu en administratör som gillar att arbeta praktiskt, förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete, trivs med omväxling och vill arbeta med administration, dokumentation och fakturering? Vill du vara del av en grupp kompetenta och drivna administratörer som gillar att arbeta tillsammans så kan det här vara jobbet för dig!
Boendeenheterna är de enheterna inom socialförvaltningen som ansvarar för myndighetsutövningen beträffande beslut om bistånd till boende, bostadssocialt kontrakt och tillfälligt boende, bostad först, vräkningsförebyggande arbete och en del av det administrativa stödet mot avdelning vuxen.
Nexus är Uppsala kommuns mottagning dit personer som utsatts för våld i nära relationer kan vända sig. Enheten arbetar med myndighetsutövning i form av att utreda stödbehov samt bevilja olika former av insatser. Socialsekreterare på Nexus utför och insatser som stödsamtal och gruppverksamhet.
På Boendeenhet 2 finns en administratörsgrupp bestående av en samordnande administratör, en administratör som arbetar mot flera olika verksamheter inom avdelning vuxen och denna befattning som arbetar med administrativt stöd mot Boendeenhet 1 och Nexus.
Ditt uppdrag
Som administratör på Boendeenheten och Nexus har du egna ansvarsområden samtidigt som du är flexibel och beredd på att rycka in utifrån verksamhetens behov. Utöver administrativa uppgifter kommer uppdragen innehålla hantering av jourlägenheter innefattande inslag av praktiskt arbete.
Planeringen är att administratör kommer arbeta tätt ihop med boendeenhetens administratör i uppdrag rörande både Nexus och boendeenhetens verksamheter.
Du ansvarar bland annat för:
• Fakturahantering, sakgranskning och kontering av fakturor
• Praktisk hantering av Nexus och Boendeenhetens jourlägenheter innefattande möblering, inköp inventarier och kontroller vid in och -utflytt ur lägenheterna
• Administrativ hantering av hyresskulder i bostadssociala kontrakt
• Inköp - kontorsutrustning och förbrukningsvaror
• Registerhållning, arkivering och gallring
• Webbarbete samt dokumentation vid gemensamma möten
• Stöd till verksamheten i procapita och andra verksamhetssystem
• Ta ut statistik för verksamheten ur verksamhetssystemen.
Publiceringsdatum2025-01-16BakgrundVi söker dig som har en gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du även eftergymnasial administrativ utbildning ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har erfarenhet av administrativt arbete. Vi ser även att du har god datavana, goda kunskaper i Microsoft 365 och B-körkort. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av arbete i Lifecare, Heroma och Unit 4. Det är också en fördel om du har erfarenhet av arbete i upphandling och inköp samt att hantera statistik.
Som person förstår du ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Vidare är du flexibel och du ser möjligheter i förändringar. Vi ser även att du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv samt är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Dessutom är du en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Aleksander Opgenoorth, enhetschef, 018-727 14 01
Facklig kontaktVision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (
https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SCN-2025-00034".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uppsala kommun (org.nr 212000-3005)
Jobbnummer 9106388