Administratör sökes till Vikarieenheten på Vård & Omsorg
Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss?
Tycker du om att planera och samordna? Lockas du av att utveckla metoder för att förenkla flödet kring kortidsrekrytering? Då kan du vara den administratör vi söker till Vård och Omsorgs Vikarieenhet.
Om oss på Vikarieenheten
Vi förser hemtjänst, vård och omsorgsboende samt hemsjukvården med timvikarier utefter verksamheternas behov. Enhetens huvudsakliga uppgift är att rekrytera och bemanna vakanser på alla enheter inom vård och omsorg.
Vi ansvarar för timvikariens introduktion i form av förberedande information inför det nya arbetet. Arbetet innebär en stor del personaladministration. Idag arbetar sex medarbetare tillsammans inom enheten med olika specifika ansvarsområden. Den administratör vi nu söker kommer att arbeta med bokningar av vakanser, introduktion av nyanställda samt vara en resurs i rekryteringsarbetet.
I arbetsuppgiften ingår även att vid behov hoppa in för enhetens koordinator som koordinerar hemtjänstens särskilda uppdrag.
Din roll som administratör hos oss
Som administratör inom vår Vikarieenhet kommer du att ta emot beställningar från verksamheten och matcha dem mot tillgänglig omsorgspersonal. Vi hjälper beställande enheter med bemanning genom fördelning av uppdrag och inbokning av timvikarier. I rollen ingår även introduktion av timvikarier och hantering av administrativt arbete, framförallt via vårt bemanningssystem Medvind. Vi förväntar oss ett nära samarbete med alla våra verksamheter och att du har vilja och driv till att vara med och utveckla vår verksamhet.
Din Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete exempelvis som koordinator, samordnare eller annat bemannings- och planeringsarbete. Det är meriterande om du har vana av och har arbetat i medvind. Har du arbetat med rekrytering tidigare är detta också meriterande. Vi förutsätter att du har god datavana och kan arbeta med de vanligaste programmen i Microsoft Office. Som person är du strukturerad, tar ansvar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i en miljö där det händer mycket och har lätt för att snabbt prioritera om. Du har ett gott bemötande, tycker om att ha många bollar i luften, har lätt för att samarbeta med andra och är mån om att hitta lösningar.
Publiceringsdatum2018-03-27AnställningsvillkorVi erbjuder heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta dagtid och schemalagda helger.
Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast 8 april 2018.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-08
Ange följande referens när du ansöker: 2018/204
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Sonja Svensson 0300- 83 51 77
Personaladmin Pierre Gavette & Anna Berg 0300- 83 66 66
FöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Omsorgens hus, Kraftvägen 3
43437 Kungsbacka
KontorsadressOmsorgens hus, Kraftvägen 3
Jobbnummer 4048108
Observera att sista ansökningsdag har passerat.