Administratör med receptionsuppdrag till enheten Fastighet och Service i so

Göteborgs kommun / Receptionistjobb / Göteborg
2022-12-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör med receptionsuppdrag till enheten Fastighet och Service i so" (publicerad 2023-10-04) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

Publiceringsdatum
2022-12-07

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en administratör med receptionsuppdrag till vår nya enhet Service och Fastighet i socialförvaltningen Centrum. Tillsammans ska vi bygga en service som riktar sig till såväl medborgarna vi möter i vardagen som till de kollegor som arbetar inom vår förvaltning. Vi erbjuder en arbetsplats där ditt bidrag är avgörande för andras upplevelse av Göteborgs stad och där vi tillsammans driver utvecklingen framåt. Vi har ansvar för receptionen på socialkontoren på Mäster Johansgatan, Första Långgatan och Skånegatan. Den aktuella tjänsten är främst baserad på Skånegatan men det kan komma att förändras över tid.

Vår enhet tillhör ekonomiavdelningen och vi strävar efter att arbeta tillsammans. Det innebär att du kommer vara kollega med ett stort antal administratörer inom den centrala administrationen och även med ekonomer och avtalsansvariga från ekonomienheten. Tillsammans säkerställer vi en god service för de vi är till för och strävar efter att alltid arbeta kvalitetssäkert.

Tillsammans med dina kollegor inom den egna enheten och den centrala administrationen kommer du vara en viktig del av den service som vi erbjuder medborgarna som besöker vår reception och de kollegor i staden som arbetar i vårt kontor. Varje dag tar vi emot förvaltningens post och säkerställer att den hanteras korrekt och skyndsamt samt kommer fram till mottagaren. Vi har även ansvar i arkiv och servicefunktioner i våra lokaler. Tjänsten innehåller även administrativa arbetsuppgifter så som till exempel fakturahantering och olika beställningar.

Vi möter socialtjänstens besökare och det är viktigt med ett gott och professionellt bemötande samt med rätt människosyn. Du kommer arbeta i nära samarbete med andra administratörer som sitter på olika platser och tillsammans med chef kommer ni utforma hur stadens service ska se ut. Du förväntas sätta arbetsuppgifternas och verksamhetens behov främst vilket gör att du agerar prestigelöst och är generös med både egna misstag och framgångar. Ibland krävs det att du ställer om och stöttar upp i din kollegas ansvar och under perioder kan även andra arbetsuppgifter tillkomma än de ordinarie.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha gymnasiekompetens som bedöms vara relevant av rekryterande chef. Du ska behärska svenska flytande i tal och skrift. Du ska ha tidigare arbetslivserfarenhet från serviceyrke av att möta den målgrupp som besöker socialkontor. Du har god datavana och har lätt för att lära nytt när det gäller digitala verktyg.

Det är meriterande om du har tidigare arbetat i reception, med posthantering eller i arkiv samt som administratör i offentlig förvaltning. Språkkompetens utöver svenska är meriterande. Erfarenhet inom Treserva är meriterande.

Du har förmåga att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information och ser möjligheter i förändringar. Du har stort intresse för människor och har god empatisk förmåga och bemöter människor med respekt. Lika viktigt är att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande. Du har god självkännedom och personlig mognad samt är van vid att samarbeta. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C116112".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Centrum

Kontakt
Enhetschef
Turkay Rahimova
turkay.rahimova@socialcentrum.goteborg.se
031-367 91 23

Jobbnummer
7239585

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: