Administratör med kunskap om schema till Boende för ensamkommand
Göteborg, Social Resursförvaltning / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, Social Resursförvaltning i Göteborg,
Tjörn eller i
hela Sverige Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Vi är drygt tusen anställda som arbetar med bland annat missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning, verksamheter för integration och för flyktingboende, men också med strukturella frågor inriktade på ett socialt hållbart samhälle. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2015-08-17ArbetsuppgifterVi söker dig som tycker om utmaningar, är ordningsam, flexibel och trivs med att träffa mycket folk!
Vi erbjuder ett jobb med hög självständighet i en spännande uppbyggnadsperiod för enheten ensamkommande unga inom Social Resursförvaltning. Arbetsuppgifter kommer att vara varierande och växla över tid utifrån verksamhetens behov.
På enheten finns två administratörer som du kommer att samarbeta med. Du kommer att ge stöd och service till verksamhetens chefer. Du har ett uppdrag att skapa de bästa förutsättningarna för våra chefer och medarbetare att uppnå målen för verksamheten. I vår verksamhet kommer du att vara med att utforma rutinerna för det administrativa arbetet.
I dagsläget består enheten av tre enhetschefer och tio gruppchefer. Varje gruppchef ansvarar för ett eller flera boenden, HVB - hem för vård och boende. En gruppchef ansvarar för familjehemsboende. På enheten arbetar närmare 100 anställda och under hösten kommer vi att ha sammanlagt ca 230 boendeplatser för ensamkommande unga.
Administratörens huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• stödja cheferna i personaladministrativt arbete i lönesystemet Personec
• arbeta i Timecare med att utveckla nya scheman och förbättra schemaläggningen
• stödja chefer i administrativa processer
• stödja och ge service till cheferna i våra olika IT-system
• ekonomi, t ex fakturering, sammanställa underlag för återsökning av statlig ersättning, kontering och kontroll av fakturor
• delvis fungera som verksamheten IT-kontaktperson
Din arbetsplats blir på Andra Långgatan 19 där Social resursförvaltning har flera verksamheter för nyanlända flyktingar.
KvalifikationerDu skall:
• ha som lägst gymnasieutbildning och påbyggnadsutbildningar inom administration
• ha minst 4 års erfarenhet av administrativt arbete
• ha mycket goda kunskaper och erfarenhet i Personec och kännedom om stadens övriga IT-system
• ha flerårig erfarenhet av schemaläggningsfrågor, Time Care och/eller andra IT-stöd för schemaläggning samt kunskap om arbetstidsregler
• vara prestigelös och bemöter alla du möter i arbetet på ett professionellt och respektfullt sätt
Du har god förmåga:
• att göra egna prioriteringar
• att ta egna initiativ, kan se vad som behövs göras för att förbättra och stötta verksamheten administrativt och bidra till utveckling av administrativa rutiner
• att organisera och är strukturerad
• att bidra till trivseln inom förvaltningen genom ett positivt förhållningssätt till ditt arbete.
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och tycker det är roligt att ha varierande arbetsuppgifter. Jobbet kommer att förändras över tid och du ska trivas med det.
Du trivs med att det händer saker runt dig.
Du är servicesinnad och tycker om att möta och hjälpa andra. Du kommer att möta många människor, både personal och nyanlända flyktingar.
Erfarenhet krävs.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
På Social resursförvaltning arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och
hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter.
I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald kan tillföra våra verksamheter.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Då enheten är i en utvecklingsfas kan denna rekrytering utökas till två tjänster.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-31
Ange följande referens när du ansöker: A493957
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBettan Svelander, Enhetschef boende ensamkommande unga 031-367 99 92
Facklig kontaktEmma Fäldt, Vision 031-367 91 83
Birgitta Hallbäck, Kommunal 031-365 44 88
FöretagGöteborg, Social Resursförvaltning
AdressGöteborg, Social Resursförvaltning
Box 6131
40060 Göteborg
KontorsadressGårdavägen 2
Jobbnummer 2390838
Observera att sista ansökningsdag har passerat.