Administratör med IT-inriktning

Ekobrottsmyndigheten / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Uppsala, Stockholm, Örebro, Linköping, Sundsvall eller i hela Sverige

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseverksamhet till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete.

Ekobrottsmyndighetens verksamhet bedrivs huvudsakligen i åklagarledda arbetsgrupper där åklagare, administratörer, poliser och andra utredare med särskild kompetens inom exempelvis revision och analys ingår. Vi söker nu en administratör till ekobrottskammaren i Uppsala. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du arbetar i team med kvalificerade kollegor och har möjlighet till egen utveckling samtidigt som du får bidra till samhällsnyttan vid bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten.

Arbetsuppgifter
Du är ett administrativt stöd till kammarledning, åklagare och utredare samt övrig personal. Det innebär att du får arbeta i myndighetens diariesystem och andra stödsystem, hantera arkivering och utföra allmänna kontorsuppgifter. I arbetet ingår bl.a. att göra slagningar i register, ta emot anmälningar, lägga upp nya ärenden, rekvisition av utdrag och handlingar samt viss beredning av ärenden. Vidare kan du som administratör bli knuten till något av kammarens större ärenden och därmed utföra administrativa arbetsuppgifter inom ärendet. Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ger god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet- främst via telefon och e-post. Du kommer ingå i ett team administratörer som arbetar nära tillsammans med att dela på inkommande ärenden och vid behov stötta varandra.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

Gymnasieutbildning eller motsvarande förvärvad kunskap och erfarenhet
Minst två års erfarenhet av administrativt arbete under de senaste fem åren
Goda allmänna datorkunskaper och goda kunskaper inom Microsoft Office-programmen, såsom Word, Excel och PowerPoint
Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift
Meriterande

Eftergymnasiala studier från högskola eller universitet inom relevant område t ex administration, it, ekonomi eller juridik
Erfarenhet av att arbeta som administratör inom någon av rättsväsendets kärnverksamheter, såsom Sveriges domstolar, Åklagarväsendet eller Polisen eller liknande
Erfarenhet av att arbeta med IT-programmen Cåbra eller DurTvå
Goda IT-kunskaper och vana att ge stöd i IT-frågor
Goda kunskaper i engelska

Publiceringsdatum
2019-11-22

Dina egenskaper
Vi söker dig som tar ansvar och kan arbeta både självständigt och i nära samverkan med kollegor. Du är en stabil person som under arbetstoppar kan hantera stress och prioritera mellan arbetsuppgifterna. Du har en god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att samarbeta med olika yrkesgrupper såväl internt som externt. Du har en utpräglad känsla för att ge service och ett gott omdöme, likväl som en god kommunikativ förmåga. Du är prestigelös och arbetar strukturerat, noggrant och effektivt.

För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens chefs- och medarbetarpolicy, EBM-modellen.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Övrig information
Anställningen avser en tillsvidareanställning med tillträde snarast, enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas de första sex månaderna. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.

Information om anställningen lämnas av Chefsåklagare Anna Wallander tfn 010-562 96 80. Fackliga företrädare för Saco-S John Keränen tfn 010-562 92 23, för ST Ylva Nilsson tfn 010-562 91 94 och för Polisförbundet Kristina Windalen tfn 010-562 98 21.

Välkommen med din ansökan via "skicka din ansökan!" senast den 4 december 2019.

Varaktighet, arbetstid
Dag Tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ekobrottsmyndigheten

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ekobrottsmyndigheten (org.nr 202100-4979), http://www.ekobrottsmyndigheten.se

Jobbnummer
4976249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekobrottsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten: