Administratör med inriktning informationshantering- vikariat

Norbergs Kommun / Administratörsjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norberg, Fagersta, Avesta, Hedemora, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg, Fagersta eller i hela Sverige

Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.




Publiceringsdatum
2022-03-31

Beskrivning
Kommunledningskontoret har idag ett omfattande uppdrag vilket innefattar verksamhetsstöd, politisk beredning, HR, medborgarservice, arkiv, ärendehantering, integration, IT-strategi, kris & beredskap, markutveckling, kommunikation och information med mera.

Nu söker vi ett administrativt stöd med fokus på informationshantering. Vikariatet kommer vara placerad inom kanslienheten.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av informationshantering som till exempel av uppdateringar av extern och internwebbplats, skapa nyhetsbrev, ta hand om utformning och utskick av informationsmejl, bevaka kommunens sociala medier, korrekturläsning av diverse texter som ska publiceras men även till viss del att skriva texter för publicering. Utöver redan nämnda arbetsuppgifter ingår även postsortering/ hantering, registrering av allmänna handlingar, e-posthantering, arkivering samt övrig kontorsservice. I uppdraget ingår även att agera stöd till valsamordnaren i kommunens arbete med det allmänna valet 2022.

Kvalifikationer
Arbetet kräver att du är hjälpsam, lättlärd, lösningsorienterad och har mycket god samarbetsförmåga. Du måste vara bekväm med att arbetsuppgifterna snabbt kan variera och att tempot tidvis är mycket högt.

Du som söker har lägst genomförd gymnasieutbildning gärna med inriktning medier, information och kommunikation eller liknande. Du har mycket god datorvana och kunskap i Office-paketet, Adobe-paketet (InDesign, Illustrator, Photoshop etc.) och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är en duktigt skribent med en god förmåga att kunna formulera och skapa text för olika målgrupper och anpassa kommunikationen efter mål, syfte och kanal.

Erfarenhet av av webbpublicering och i CMS-verktyget SiteVision då det är vår plattform för både extern webbplats och intranät i är meriterande, men även kunskaper i enklare redigering av foto och grafiskt material.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information
Vi behandlar inkomna ansökningar löpande.

Anställningen är ett vikariat om 6 månader med möjlighet till förlängning

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenkommelse Visstidsanställning till 2022-10-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norbergs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/50".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norbergs kommun (org.nr 212000-2072)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kansli

Kontakt
Christine Larsson
0223-29106

Jobbnummer
6492168

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norbergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norbergs Kommun: