Administratör med erfarenhet av fastighetsbranschen sökes
Skövde kommun, Fastighetsavdelning / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Fastighetsavdelning i Skövde Med anledning av pensionsavgång söker vi nu en ny Administratör till Fastighetsavdelningen. Denna avdelning består av 20 medarbetare som tillsammans bär huvudansvaret över förvaltandet av fastigheter och lokaler belägna över hela Skövde kommun.
I rollen blir du en del av sektor service. Vårt fokus ligger på att sköta underhåll av olika slag och att leverera de tjänster som beställaren efterfrågar. Vi spelar en stor roll i olika grundläggande funktioner i samhället och människors vardag.
Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Här är du med och gör det omöjliga möjligt. Tillsammans tar vi Skövde framåt!
Publiceringsdatum2019-02-07ArbetsuppgifterDu blir del av en positiv och engagerad arbetsgrupp bestående av tre övriga Administratörer i ledning av en Kvalitetscontroller. Som medarbetare har du stor möjlighet att styra och utveckla ditt eget arbete och med detta följer ett stort personligt ansvar. Att avlasta varandra vid behov ses som en självklarhet, vilket leder till att rollerna blir bredare och verksamheten blir mindre sårbar. Dina huvudsakliga sysslor är de flesta förekommande arbetsuppgifterna inom fastighetsadministration, exempelvis in- och uthyrning, försäkringar samt besiktning av bostäder. Du utgår från kontorsplats i Stadshuset där du spenderar omkring 70% av din arbetstid. Övrig tid fylls med uppdrag belägna runt om i kommunen. Förutom många interna kontakter i kommunens alla sektorer kommer du även ha regelbunden kontakt med privata hyresgäster och externa aktörer så som hantverkare. Arbetsuppgifterna kan med tiden komma att förändras inom ramen för arbetsgruppen administration. Den redan påbörjade digitaliseringen kommer att innebära mer och mer teknik i det dagliga arbetet.
KvalifikationerUtöver en slutförd utbildning (på minst gymnasienivå) behöver du ha en flerårig arbetserfarenhet inom en administrativ roll. Kunskap om hyreslagstiftning samt erfarenhet av hyres- och fastighetsadministration är meriterande. Då tjänsten innebär så många personliga kontakter krävs mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska. Eftersom du i arbetet behöver ta dig till ett flertal olika platser runt om i kommunen fodras B-körkort.
Dina personliga egenskaper är av stor vikt när vi bedömer din lämplighet för tjänsten. För att fungera väl i denna roll behöver du ha sinne för ordning och reda. Du behöver även vara engagerad och ansvarsfull samt ha en förmåga att arbeta med flera processer parallellt. Det är mycket viktigt att du har en naturlig känsla för god service och är duktig på att kommunicera i både skrift och tal. Vi vill även att du delar kollegornas utvecklingsmotivation och självklara laganda.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Välkommen med din ansökan redan idag, du söker tjänsten genom att följa länken nedan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-05-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-17
Ange följande referens när du ansöker: A849568
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElin Frössling 0500-49 82 61
FöretagSkövde kommun, Fastighetsavdelning
AdressSkövde kommun, Fastighetsavdelning
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE
KontorsadressFredsgatan 4 SKÖVDE
Jobbnummer 4600635
Observera att sista ansökningsdag har passerat.