Administratör med bakgrund från fastighet
Willis AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Willis AB i Stockholm,
Örebro eller i
hela Sverige Willis Towers Watson är en ledande global riskrådgivare och försäkringsförmedlare. Med rötter tillbaka till 1828 verkar Willis Towers Watson idag på samtliga kontinenter med mer än 40 000 anställda i 140 länder. Våra rådgivare är specialister inom operationella-, lednings-, och personrisker och har erfarenhet från alla branschsegment och verksamhetsområden - över hela världen.
I Sverige har vi varit verksamma sedan 1979 och är idag ca 180 medarbetare fördelade mellan våra kontor i Stockholm (HK), Göteborg, Malmö och Karlstad. Tillsammans med vårt systerföretag Max Matthiessen är Willis Towers Watson nordens största risk- och försäkringsrådgivare.
Avdelningen Affinity arbetar med olika former av gruppförsäkringar och lojalitetsprogram till företag och organisationer där anställda, medlemmar eller privatpersoner erbjuds olika typer av försäkringslösningar.
Funktionen Operations inom Affinity består av en grupp medarbetare som arbetar med att ge våra kunder service och hjälp, ofta via telefon. Vi behöver nu förstärka gruppen, och vi söker dig som har ett etablerat kontaktnät i fastighetsmäklarbranschen, som gillar att skapa och behålla långsiktiga kundrelationer samt att på ett effektivt och innovativt sätt supportera och administrera vår dolda fel försäkring. I rollen igår även att bedriva ett aktivt säljarbete tillsammans med teamet runt vår dolda fel försäkring. Rollen kan omfatta resor i Stockholmsregionen såväl som runt om i landet.
Arbetsuppgifter/Rollen
I rollen på Operations ingår service och administration av dolda fel försäkringar på olika sätt samt ett aktivt säljarbete. Du erbjuds ett lärorikt arbete, som ger inblick i många olika försäkringsformer, med möjlighet till att utvecklas inom försäkringsområdet i ett bra team med vi-känsla. Om du får anställning hos oss blir du en del av ett drivet och engagerat team. Du kommer dagligen ha kontakt med fastighetsmäklare, besiktningsmän och säljare/ köpare av bostäder.
Tidigare erfarenhet
Vi söker dig som har branschkunskap, erfarenhet från ett eller flera mäklarsystem samt gärna kring dolda fel försäkringslösningar.
Publiceringsdatum2018-06-07Dina personliga egenskaper Som person är du effektiv, välstrukturerad, noggrann och föredrar ett socialt klimat. Det är viktigt att du är ordningsam, tycker att det är roligt med administration och säljarbete och har ett öga för förenkling och förbättring. Det är viktigt att du är pålitlig, trivs med att jobba självständigt och kan planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du gillar att arbeta över telefon och van att arbeta i olika system och hanterar detta med integritet. Det är viktigt att du tycker att merförsäljning är en naturlig del av kundkontakten. Att ge rätt information är mycket viktigt i rollen, vilket kräver noggrannhet och kvalitet. Du förstår helhetsperspektivet, har en god kommunikativ förmåga och lätt för att skapa långsiktiga relationer.
Willis Towers Watson ingår i en stor global koncern och därmed krävs det att du har goda kunskaper i Engelska.
B-körkort krävs.
Så ansöker du Närmare information om tjänsten ges av Linda Long , +46 8 463 89 64 alternativt Denise Bark, HR Assistant, tel. +46 708 709 570
Vi kallar till intervju löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWillis AB
AdressWillis AB
Lästmakargatan 20
11144 Stockholm
KontorsadressLästmakargatan 20
Jobbnummer 4192363
Observera att sista ansökningsdag har passerat.