Administratör/kundansvarig
PS Aution AB / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PS Aution AB i Skellefteå PS Auction är ett e-handelsföretag som hjälper företag att frigöra kapital. Vår övertygelse är att allt har ett värde. En maskin som anses vara uttjänt kan komma till stor nytta för någon annan. Så bidrar vi till att öka värdet för våra kunder och för miljön. Vår målsättning är att vara Europas värdefullaste marknadsplats för professionella. Våra uppdragsgivare är oftast konkursförvaltare, finansbolag, stat, kommun, myndigheter och företag. Köparna är näringsidkare från främst verkstad, metall, teko, skog och kontor, men också från andra branscher samt en stor mängd privatpersoner.
Till vårt kontor i Skellefteå söker vi nu en administratör/kundansvarig. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och består bland annat av:
Kundtjänst:
Ta emot kunder och deras frågor.
Visning och utlämning av objekt.
Eventuellt kommer vi att ha en telefonväxel
för PS personal i Skellefteå som personen ansvarar för.
Administration:
Sammanställning av diverse listor från kundansvariga, förvaltare, transportstyrelsen, m.fl.
Fordonshantering (transportstyrelsen):
Av- och på ställningar, ägarbyten, kolla skatteskulder, ansökan om avskrivning skatter/brukandedispens, ägaruppgifter, fordonslistor, fordonshistorik, mm. (Kurs ingår i arbetsuppgiften)
Auktionslistor:
Ta fram auktionslistor efter auktionsavslut.
Fördelning till kundansvarig samt hjälpa till och förhandla/mäkla de objekt som ej nått reservation.
Dokumentation och fotografering:
Förberedande och iordningställande av objekt.
Dokumentera, fotografera och lägga in objekt i Admin/backoffice.
Lager/frakter:
Hantering av inkommande och avgående gods.
Märka upp objekt/uppdrag.
Skriva och skicka fraktfakturor
Packa och lämna ut frakter
Hjälpa kunder med "speciella" frakter.
Övrigt:
Stött upp kundansvariga ute på fältet efter behov
Vem söker vi?
Du har minst gymnasieutbildning och trivs bra med både kundbemötande och administrativt arbete. Du är positiv, glad och har lätt för att ta hand om kunder, en teamplayer! I arbetet är du organiserad, serviceminded, prestigelös och nyfiken. Dina IT-kunskaper är goda och du har lätt för att sätta dig in i nya system. Självklart har du bra kunskaper i officepaketet samt talar och skriver både svenska och engelska.
Det är meriterande om du har truckkort och lastmaskinsutbildning, har du inte det är du beredd att i vår regi utbilda dig. Även meriterande om du har tidigare arbete inom lager och logistik, har utbildat dig inom fotografering och behärskar något annat europeiskt språk.
Vi ser gärna kvinnliga sökande eftersom PS Skellefteå består av 4 män och en kvinna.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
6 månaders provanställning tillämpas
Publiceringsdatum2017-09-22Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
Kontaktmalin.hermansson@ps.seFöretagPS Aution AB
AdressPS Aution AB
93161 SKELLEFTEÅ
KontorsadressTjärnvägen 1
Jobbnummer 3715057
Observera att sista ansökningsdag har passerat.