Administratör inriktning arkivarie och diarium, Administration Kristianstad

Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel / Bibliotekariejobb / Kristianstad
2024-06-24


Visa alla bibliotekariejobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel i Kristianstad, Hässleholm, Höör, Eslöv, Simrishamn eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Drivs du av att vara med där det händer och bidra till att ordning och struktur? Vill du arbeta i central roll där din insats blir en viktig del i att underlätta vardagen för kollegor runt om hela Skåne? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Hjälpmedelsverksamheten är ett verksamhetsområde (VO) inom förvaltningen Psykiatri, habilitering och hjälpmedel, med uppdraget att ansvara för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikation- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära förbrukningsprodukter.

Vi på enheten Administration välkomnar nu en administratör med inriktning arkivarie och diarium. Administrationsenheten ingår i område order och logistik. Hjälpmedelsverksamhetens uppdrag är att säkra en effektiv och patientsäker försörjning av hjälpmedel där patienter får tillgång till rätt hjälpmedel när de behöver det. Samtidigt ska det vara enkelt för medarbetare i vården att beställa, förskriva och följa upp användandet av hjälpmedel. Rollen är placerad på kontoret i Kristianstad men är ett verksamhetsövergripande uppdrag och därför blir resor inom Skåne aktuellt i tjänsten.

Vi har fått en hel del på plats gällande arkivering och diarium och ser att du är med och bidrar med de delar som fortfarande inte är klara.

Publiceringsdatum
2024-06-24

Arbetsuppgifter
I rollen ingår traditionellt arkivariearbete genom att du är en stödfunktion till våra verksamheter i frågor som rör arkiv- och dokumenthantering. Du ger råd avseende gallring av allmänna handlingar samt agerar stöd vid revidering och implementering av styrdokument. Dina arbetsuppgifter inkluderar även att genomföra utbildningar för medarbetare i arkiv- och informationshanteringsfrågor samt att ansvara för diarieföring och utlämning av allmänna handlingar.

Som handläggare är du en viktig del i arbetet för att se över standard och struktur för dokumenthanteringen i vårt nya ledningssystem. Därtill kommer du fortsätta att bedriva och utveckla det arbete som påbörjats på enheten med att implementera samt följa upp dokumenthanteringssystemet DokIT.

Hos oss blir du vår representant i vårt informations- och säkerhetsnätverk. Det ingår att tillgänglighetsanpassa våra verksamhetsövergripande dokument. Utöver ditt huvudsakliga uppdrag med arkivarbete så bidrar du till övrigt administrativt arbete på vår enhet och vid behov kan det bli aktuellt att bistå enhetschefen med administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
Det här är en tjänst för dig som är trygg i din roll och uppskattar att jobba självständigt i det dagliga arbetet men som även har förmåga att leda och arbeta i team. För att bli framgångsrik i arbetet krävs det att du är resultatinriktad och tycker om att driva förändringar ur ett helhetsperspektiv. Du är en lösningsorienterad person med en analytisk förmåga att förstå och sätta dig in i komplexa frågor. Då arbetet sker i nära samverkan med andra aktörer där du bland annat föreläser för andra så värdesätter vi att du är en skicklig och pedagogisk kommunikatör med förståelse för hur du engagerar mottagarna i ditt budskap. För att lyckas i rollen tror vi att du har en god förmåga att lyssna in behov samt har lätt för att skapa och underhålla goda relationer.

Vi värderar högt att våra medarbetare ska trivas och ha roligt på jobbet och är måna om att hitta ny kollega som kompletterar vårt härliga gäng. Med anledning till det lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Gällande de formella kraven söker vi dig som har:
• Högskole- och/eller universitetsutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av kvalificerat arbete inom arkiv- och informationshantering i offentlig verksamhet.
• God kännedom om lagstiftning och regelverk som är relevant för arkiv- och dokumenthantering.
• Mycket god IT-vana.
• Utmärkt förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Vi ser det som meriterande med utbildning inom och erfarenhet av projektledning.

Välkommen med din ansökan! Vi är nyfikna på dig och ser fram emot att träffa dig!

Intervjuer beräknas att äga rum 8-9 augusti.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning.

Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne.

https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C196632".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Kontakt
Anna Pärlemar, Områdeschef
anna.parlemar@skane.se
072-595 08 95

Jobbnummer
8763764


Prenumerera på jobb från Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel: