Administratör inr. bemanning/rekrytering, 75 %

Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 95 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 900 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Barn och ungdomsförvaltningen arbetar med cirka 14 300 barns och elevers lärande och utveckling. Vi är kommunens största förvaltning med cirka 2 600 anställda som tillsammans verkar inom förskola, grundskola, skolbarnsomsorg, kulturskola, grundsär, teknikskola och vårt resurscentrum Kärnhuset.

Bemanningsenheten ansvarar i korthet för personalförsörjningen och bemanning av korttidsvikarier inom förvaltningen samt hanterar personaladministrationen och teoretisk introduktion av förvaltningens timvikarier.

Publiceringsdatum
2016-07-20

Arbetsuppgifter
Tjänsten är en resurstjänst vilket innebär att du både rekryterar nya timvikarier tillsammans med dina 3 kollegor och ansvarar för vikariebemanningen inom förvaltningen tillsammans med dina övriga kollegor på Bemanningsenheten. Arbetet fördelas av enhetens samordnare. Arbetstiderna kan variera men är förlagda helgfri vardag mellan 6:30-15:30.

Kvalifikationer
Du har högskoleexamen inr. HR/Personal eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du har dessutom god IT-vana, är lösningsfokuserad, drivande och kommunikativ.

Du trivs med att arbeta i team, är lyhörd för såväl KUND, våra vikarier som kollegor/chef. Du har ett strukturerat arbetssätt och en utpräglad ansvarskänsla. Att bidra till enhetens utveckling av arbetssätt och processer är helt naturligt för dig. Du har en god förmåga att prioritera och växla mellan olika arbetsuppgifter.

Mycket meriterande om du har arbetat i vårt bemanningssystem Intelliplan

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Barn- och ungdomsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Om du erbjuds anställning inom barn- och ungdomsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-09-01 Tidsbegränsad anställning med trolig möjlighet till tillsvidaretjänst (beslut om budget tas under hösten). Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuell. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-28
Ange följande referens när du ansöker: A595929
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nina Wigrup Holmgren, HR-konsult 035-138094 nina.wigrupholmgren@halmstad.se
Johanna Rognli, bemanningschef/chef timvikarier 0706-857212

Facklig kontakt
Lena Nilsson, Vision 035-13 75 19

Företag
Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen

Adress
Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
2961833

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Barn- och ungdomsförvaltningen: