Administratör/avgiftshandläggare, Sektor arbete, trygghet och om

Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg / Administratörsjobb / Ale
2016-04-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör/avgiftshandläggare, Sektor arbete, trygghet och om" (publicerad 2016-09-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg i Ale

Ale kommun med knappt 29 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.
Vi är 2 000 medarbetare som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?

Sektor arbete, trygghet och omsorg söker tre administratörer/avgiftshandläggare till enheten stab och administration för arbete inom administration. Som administratör/avgiftshandläggare kommer du att arbeta gentemot hela Sektor arbete, trygghet och omsorg (ATO).

Publiceringsdatum
2016-04-01

Arbetsuppgifter
I tjänsten som administratör/avgiftshandläggare ingår bland annat att:

• Ansvara för beräkning av avgifter inom äldreomsorg och funktionshinder utifrån gällande regler med utgångspunkt i Socialtjänstlagen. Beslut tas enligt delegationsordning antagen av omsorgs- och arbetsmarknadsnämnden, vilket även kan innebära att du ska bemöta överklaganden av avgiftsbeslut. Avgiftshandläggningen görs i verksamhetssystemet Treserva.
• Ansvara för det administrativa arbetet med att återsöka medel från migrationsverket. Arbetet innebär att du följer upp, informerar och bevakar att statsbidrag utbetalas i enlighet med lagar och förordningar i rätt tid.
• Omvärldsbevakning inom arbetsområdet. Bygga upp och underhålla ett brett kontaktnät både i och utanför sektorn. Bland annat innebär det ett nära samarbete med handläggare, enhetschefer och personal.
• Fakturahantering. Kontering och mottagningsattestering av fakturor för hela sektorn.
• Posthantering.
• Utförd tid inom hemtjänsten. Kontroll och utbetalning av utförd tid inom hemtjänsten.
• Receptionsarbete. Enheten bemannar receptionen i IFO-huset med tillhörande arbete.
• Samt annat förekommande administrativt arbete inom ramen för enhetens verksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta administrativt men även med människor. Du har en positiv inställning och tycker om att arbeta inom ett serviceinriktat yrke. Du har ett konsultativt förhållningssätt och sätter kunden i centrum. Du har vilja och förmåga att ta stort eget ansvar samt är effektiv och lösningsfokuserad med god samarbetsförmåga.

Du ska ha erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter. Du har minst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning och/eller högskolestudier som arbetsgivaren bedömer relevanta för uppgifterna. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av myndighetsutövning och avgiftshantering. Och gärna erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet Treserva.

Tjänsten fordrar att du är noggrann och har sinne för detaljer. Du kommer stundtals att arbeta i ett högt tempo med arbetsuppgifter som har en tydlig deadline. Vi söker därför dig som är en stresstålig person med förmåga att strukturera sin tid och sina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du har social förmåga och ett professionellt bemötande gentemot kunder, externt såväl som internt och har lätt för att samarbeta med andra. Du har intresse för och förmåga att ta ansvar, inte bara för din egen arbetsinsats utan för hela arbetsgruppens mål och resultat.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringstiden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-24
Ange följande referens när du ansöker: A557414
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Johansson, Administrativ chef 0303-33 02 62
Chatarina Jenås, Arbetsledare 0303-33 07 80

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via kommunens växel 0303-33 00 00

Företag
Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg

Adress
Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg
Ledetvägen 6
44980 ALAFORS

Kontorsadress
Ledetvägen 6 ALAFORS

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2756714

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg: