Administrativt ansvarig - Svenskt Tenn, Stockholm
Retail Knowledge Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Retail Knowledge Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Retail Knowledge är ett bemanning- och rekryteringsföretag som fokuserar på tjänster inom servicebranschen. Vi har, sedan starten 2002, hjälpt hundratals serviceföretag i Norden. Med vårt huvudkontor i Stockholm är vi en av de största aktörerna i vår bransch. Vårt främsta uppdrag är att öka lönsamheten för våra kundföretag samt att förbättra och effektivisera bemanningen. Retail Knowledge är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Svenskt Tenn är ett inredningsföretag med Butik, Inredningsateljé och Tesalong på Strandvägen i Stockholm, samt butik på webben. Företaget ägs av Kjell och Märta Beijers stiftelse, med uppdraget att föra Estrid Ericson och Josef Franks kulturarv vidare i en samtida tappning. Det överskott som genereras går till forskning inom bland annat ekologisk hållbarhet, miljövård och medicin. Genom stiftelsen bidrar Svenskt Tenn även till främjande av svensk heminredning och design. Långsiktighet, kvalitet och engagemang har varit företagets kärnvärden alltsedan starten 1924.
Svenskt Tenn söker Administrativt ansvarig
Svenskt Tenn har kunden i fokus. Du som Administrativt ansvarig är en viktig del i att säkerställa att de interna servicefunktionerna på bästa sätt prioriterar och ger service till butikssäljarna. För hos oss är det viktigt att bemötandet både internt och mot kund ska hålla samma höga kvalitet som Svenskt Tenns unika produkter.
Du som söker tjänsten som Administrativt ansvarig är en strukturerad och resultatorienterad person. Du agerar på egna initiativ och drivs av att leda, samarbeta och utveckla arbetsgruppen. Du är tydlig och rak och duktig i feedback och uppföljning. Genom engagemang skapar du trivsel och en god gemenskap som får personalgruppen att jobba mot samma mål.
Som Administrativt ansvarig är det ditt ansvar att det interna arbetet flyter på så smidigt som möjligt. I detta är schemaläggning en viktig del, att se till att försäljningskurvan, servicen och ekonomin ska samspela. Tillsammans med Butikschefen ser du till att personalgruppen är rätt sammansatt och du är behjälplig vid rekryteringar. Du sammanställer även information till personalgruppen samt följer upp- och rapporterar personalkostnader.
Utöver de personalorienterade uppgifterna arbetar du även med avtal och kontakter med externa leverantörer, fastighetsfrågor och inköp av kontorsmaterial. Du har övergripande koll på serviceavtal och leverantörsöverenskommelser och är med i upphandlingar med blivande leverantörer.
Du är Butikschefens högra hand och jobbar i nära samarbete med henne. Du är ett nav i vår verksamhet och duktig på att förmedla både information och positiv stämning. Vi kommunicerar flytande på både svenska och engelska och kunskap i Quinyx är meriterande.
Tjänsten är ett vikariat på ett år heltid med arbetstid vardagar kontorstider. Intervjuer sker löpande så kom gärna in med din ansökan redan idag.
I denna bemanning samarbetar vi tillsammans med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Såsser,
stina.sasser@retailknowledge.se.
Retail Knowledge har rekryterat talanger till detaljhandeln sedan 2002.
Välkommen in med ansökan
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2017-12-01ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStina Såsser
stina.sasser@retailknowledge.seFöretagRetail Knowledge Sweden AB
AdressRetail Knowledge Sweden AB
Nybrogatan 7
11434 Stockholm
KontorsadressNybrogatan 7
Jobbnummer 3832210
Observera att sista ansökningsdag har passerat.