Administrativ stjärna till statlig myndighet inom kultursektorn
Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido söker nu en strukturerad administratör som vill vara med och arbeta för att skapa bättre förutsättningar för verksamma inom kultursektorn. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm och omfattar 75-100% i arbetstid.
I rollen som administratör består dina arbetsuppgifter av löpande uppdatering på myndighetens webbplatser, dvs. publicering av nyhetsinlägg, rapporter och uppdatering. Du kommer även ta fram bilder till rapportomslag och webb. I dina arbetsuppgifter ingår att planera och koordinera slutproduktionen av publikationer. Detta innebär att du ska ha hand om tidsplanering, boka in språkgranskning, översättning, layout, sättning och tryck. Du kommer ansvara för utskick av rapporter, skicka pressmeddelanden och göra löpande uppdatering av kontaktlistor. Det ingår även att sköta administrativa uppgifter som daglig posthantering, diarieföring, avslut och arkivering av ärenden och projekt. Dessutom kommer du fungera som ett löpande stöd rörande diarieföring och (projekt-) arkivering till medarbetare.
Vi ser att du är en strukturerad och noggrann person som vill vara en del av en myndighet inom kulturområdet. Du har god kommunikationsförmåga och har en kreativ ådra även om du trivs med administrativa uppgifter.
Är det dig vi letar efter? Vi ser fram emot att höra från dig!
Publiceringsdatum2018-01-16Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning eller likvärdigt
• Minst tre års arbetslivserfarenhet som administratör
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av och kunskap om registratur och arkiv
• Erfarenhet av arbete med webbsidor i Wordpress
• Grundläggande kunskaper i InDesign, Photoshop och Adobe Acrobat
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid/Deltid 75% - 100%, konsultuppdrag 7 månader med chans till förlängning. Tillträde 2018-02-05.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Söker du en bred administrativ roll med möjlighet till att arbeta flexibelt och kreativt inom olika områden som t.ex. kommunikation, registratur och arkivhantering? Är du dessutom en person som utför ditt arbete med noggrannhet och precision? Då kan det vara dig vi söker!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16364LD i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seVaraktighet, arbetstid
80% eller mer
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 16364LD
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav 15, 8 tr
Jobbnummer 3906345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.