Administrativ samordnare till verksamhetskontoret
Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
2010-04-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ samordnare till verksamhetskontoret" (publicerad 2010-12-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref.nr: Nf 132/2010
Förvaltningen för Funktionshindrade har ett verksamhetskontor med uppdraget att vara ett administrativt stöd till verksamheten och dess chefer. kontoret är beläget centralt i Örebro,på Drottninggatan 38.
En av våra fyra administrativa samordnare skall nu vara tjänstledig och vi behöver en vikarie för henne.
OM BEFATTNINGEN
Vi söker dig som kan och tycker om att hålla ordning och skapa strukturer även när mycket är på gång. Du skall självständigt kunna sköta dina arbetsuppgifter och utveckla ditt uppdrag efter verksamhetens bästa. Du samarbetar bra och har en känsla för service och kan förmedla dina kunskaper till dina kollegor och ge service åt våra ledare.
Du kommer att ingå i ett team med fyra administrativa samordnare som är direkt underställda kontorschefen.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter för hela samordnarteamet:
• Kontinuerligt stödja och samordna verksamheternas olika processer
• Fungera som bollplank åt enhetscheferna
• Analysera och följa upp t ex ekonomi, stödbehov mm
• Delta i arbetet med förekommande enkäter och undersökningar
• Bistå i arbetet med budget, verksamhetsplaner och utredningsarbete
• Arbeta fram underlag inför möten, skriva rapporter och PM
• Delta i planeringen och genomförandet av utbildningsinsatser
• Medverka vid upphandlingsprocesser
• Leda projekt och verkställa uppgifter åt chefer
• Framtagande av metoder/arbetssätt för att säkerställa kvaliteten på verksamheternas innehåll
• Marknadsföring och information
• Utvecklingsarbete och aktiv omvärldsbevakning
• Samordna de i övrigt förekommande administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
Inför år 2010 har områdescheferna angett ett "styrkort" för samtliga verksamheter för att förenkla kvalitetsarbetet, förbättra brukarfocus samt förnya kompetensen. Den aktuella tjänsten kommer under det närmaste året att inneha ett större övergripande samordnande uppdrag som bla innebär ett uppföljningsarbete där våra brukares upplevelse av våra insatser är i fokus.
KOMPETENSKRAV
• Relevant utbildning från högskola eller universitet, gärne med inriktning mot funktionshinder.
• Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• Goda kunskaper inom office-paketet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT MERITERANDE
• Erfarenhet från verksamhet inom funktionshinder.
• Erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete i metoder och uppföljning.
• Erfarenhet av projektledning.
• Erfarenhet av brukarkontakter inom verksamhetsområdet
• Kunskap om LSS-lagstiftning.
• Erfarenhet av dokumentation i DocIT.
SYSSELSÄTTNINGSGRAD OCH VARAKTIGHET
Visstid t.o.m. 2011-07-31, 100 %
ANTAL PLATSER
1
FACKLIG INFORMATION
SACO: Ove Karlsson,019-214079
SKTF: Jan O Andersson, 019-211202
ANSÖKAN
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringsverktyg i denna rekrytering. Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Publiceringsdatum2010-04-28Arbetstider och omfattningHeltid t.o.m. 2011-07-31
ErsättningIndividuell lön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-03
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktStefan Kailing, kontorschef, 019-211057
FöretagÖrebro kommun
AdressÖrebro kommun
Box 30000
70135 Örebro
Jobbnummer 638626
Observera att sista ansökningsdag har passerat.