Administrativ samordnare/studieadministratör

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2020-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ samordnare/studieadministratör" (publicerad 2021-09-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Företagsekonomiska institutionen är den största institutionen vid Handelshögskolan och bedriver omfattande forskning och utbildning på grund- och avancerad nivå och forskarutbildning inom ämnena företagsekonomi och ekonomisk geografi. Institutionen har ca 150 anställda och ansvarar därutöver för ett stort antal doktorander och internationella gästforskare. Företagsekonomiska institutionen söker nu en administrativ samordnare/studieadministratör som vill bidra till det kvalificerade stöd som ges till våra studenter och lärare.

Publiceringsdatum
2020-12-17

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ samordnare stödjer du redovisningssektionen och sektionsledaren med olika administrativa uppgifter såsom bemanningsplanering, rekrytering för intermittenta anställningar och administration i vårt personalsystem Primula.

I egenskap av studieadministratör kommer du att utföra och ta ansvar för olika uppgifter inom vår studieadministration. Arbetsuppgifterna innebär bland annat resultatrapportering, bokning av schema/lokaler, arbeta med lärplattform och kursutvärderingar.

Arbetet planeras löpande tillsammans med andra och det är därför viktigt att vara aktiv i planeringsarbetet och medverka till en bra arbetsfördelning. En stor del av arbetet innebär att på olika sätt att ge information och service till studenter och lärare.



Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av studieadministration och du ska ha goda kunskaper i Canvas, LADOK, DISA, TimeEdit, Retendo och Primula och det är meriterande med erfarenhet av övriga administrativa IT-system inom Göteborgs universitet såsom GUBAS. Du ska ha god datorvana (främst Word och Excel) samt dokumenterad god samarbetsförmåga, ett flexibelt arbetssätt samt en förmåga att hålla deadlines. Mycket stor vikt kommer även att läggas vid personliga egenskaper såsom engagemang och servicekänsla samt att du har ett strukturerat, noggrant och problemlösande arbetssätt. Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift krävs.



Anställning
Anställningen är ett vikariat till den 1 augusti 2022 på 100 procent med placering på Företagsekonomiska institutionen. Tillträde snarast.



Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativa samordnaren Emma Fröjd emma.frojd@handels.gu.se



Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Så ansöker du
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 8 januari 2021



Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.



Överklagande:

Om du vill överklaga ett beslut till Överklagandenämnden för högskolan ska du göra det skriftligt. I skrivelsen ska du ange vilket beslut som överklagas och den ändring i beslutet som du begär. Det är också viktigt att du motiverar varför denna ändring bör göras. I skrivelsen ska också anges det diarienummer som finns på beslutet. Du ska också skriva under överklagandet och ange din adress (gärna även telefonnummer och e-postadress). Ett beslut får endast överklagas av den som beslutet angår.

Skrivelsen ställs till Överklagandenämnden för högskolan och skickas till:

Göteborgs universitet
Registraturet
Box 100
405 30 Göteborg

Skrivelsen ska vara inkommen inom tre (3) veckor från den dag beslutet anslogs på Göteborgs universitets anslagstavla. Om skrivelsen kommer in för sent kommer den att avvisas.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs Universitet

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
5494089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: