Administrativ samordnare på Slottsvångskolan och Synkopen

Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr / Kontorsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr i Helsingborg

Slottsvångsskolan är en traditionsrik F-9 skola i tillväxt med ca 260 elever och central belägenhet vid Slottshagen. Vår värdegrund vilar på nyckelbegreppen Kunskapsutveckling, Trygghet och trivsel och Relation. Vi tror på att det är i mötet med varje enskild elev som vi kan utvecklas tillsammans och lyfta blicken mot nya mål och utmaningar.

Musikgrundskolan Synkopen är skolan för alla med ett aktivt intresse för musik. Här utvecklas talanger och färdigheter hos elever i åldrarna 6-16 år. Hos oss erbjuds eleverna instrumentalundervisning, rytmik, kör, musikteori, praktisk instrumentkännedom (PIK), musikhistoria och olika ensembler. Utöver detta integrerar vi även musiken i det vanliga skolarbetet. Hos oss får eleven goda ämneskunskaper i alla ämnen. Musikundervisningen sker inte på bekostnad av andra ämnen, utan den extra tiden till musiken kommer från skolans val och elevens val.Vårt gemensamma musikintresse förenar elever och lärare. Det ger ett positivt inlärningsklimat och en större arbetsglädje. Musiken är vårt gemensamma modersmål och skapar samhörighet mellan eleverna i olika åldrar. De äldre eleverna tar väl hand om och stöttar de yngre och atmosfären på skolan är familjär och trygg.


Publiceringsdatum
2017-01-26

Arbetsuppgifter
I din roll som administrativ samordnare kommer du att jobba med administration inom skol- och barnomsorg, personal, ekonomi samt bidra med övrigt administrativt stöd.

I skol- och barnomsorgsadministration ingår exempelvis elevregistrering, betygshantering samt administration av skolbarns- och barnomsorgskö. I personaladministration kommer du exempelvis att jobba med vikariehantering, rekryteringsadministration och löneärenden. Inom ekonomi kommer du vara behjälplig med bl.a. fakturahantering, deltagande i ekonomiarbete såsom budget, uppföljning och bokslut samt framtagande och översiktlig granskning av ekonomiska underlag. I rollen ingår även övrigt administrativt stöd, där du exempelvis hjälper till med framtagandet av intern information, sammanställningar samt hantering av allmänna handlingar

Som administrativ samordnare kommer du dessutom att träffa besökare, föräldrar och andra externa kontakter.

Du kommer att jobba i datorsystem som t.ex. Office-paketet, Agresso, Procapita, skola 24, och Diabas, NovaSchem.

Det är ett samordnande uppdrag mellan två skolenheter. Du kommer att få effektivisera samordningen och hitta gemensamma vinster mellan att samordna två skolor.


Kvalifikationer
Du som söker har minst gymnasieutbildning, det är meriterande om du även har en eftergymnasial utbildning. Gärna exempelvis inom HR, ekonomi, Service Management. Vi ser gärna att du har erfarenhet.

Eftersom det är ett samordnare uppdrag mellan två skolenheter, behöver du ha god kännedom om innehåll i både system och skolstruktur samt organisation.

Du behöver vara duktig på digitala verktyg och hantera dessa med enkelhet. Du kommer arbeta i flera olika system där du snabbt behöver växla mellan uppdrag.

Du har en god förmåga att tillgodogöra dig verksamhetens uppdrag och skaffa sig god insyn i organisationens varumärkesarbete. Du har en god initiativförmåga och fullföljer självständigt och organiserat sina arbetsuppgifter. Arbetar resultatinriktat för att nå uppsatta mål och har förmåga att fatta beslut utifrån ledningens intentioner.

Förmåga att verka för helheten, se verksamhetens bästa för ögonen. Vi ser gärna att du har en öppen inställning, och testar gärna nya arbetssätt.

Det är viktigt att du har ett professionellt bemötande och ett serviceinriktat förhållningssätt mot elever, personal, föräldrar och besökare.

Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi undanber oss all kontakt från rekrtyteringsbolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-03-01 Snarast för ett fint överlämnande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-09
Ange följande referens när du ansöker: C10910
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catarina Hasslev catarina.hasslev@helsingborg.se 042-104626
Marianne Ylikangas marianne.ylikangas@helsingborg.se 042-10 57 30
Lotta Hejdesten lotta.hejdesten@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr

Adress
Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3284389

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Skol- och fritidsförvaltningen Verksamhetsomr: