Administrativ samordnare på Kultur- och utbildningsförvaltningen
Gnosjö kommun, Kultur- och utbildningsförvaltning / Administratörsjobb / Gnosjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gnosjö,
Gislaved,
Tranemo,
Vaggeryd,
Värnamo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gnosjö kommun, Kultur- och utbildningsförvaltning i Gnosjö Vill du ha ett arbete där du får möjligheten att göra skillnad för våra invånare, då är du varmt välkommen att söka jobb hos oss!
Gnosjö kommun är en liten kommun i västra Småland med cirka 9 600 invånare och ungefär 900 kommunanställda. På vår arbetsplats är kontaktvägarna korta och det finns en närhet till de olika förvaltningarna, som bara den lilla kommunen kan erbjuda.
Kommunen har ett starkt näringsliv som präglas av den välkända Gnosjöandan där samarbete, klurighet och ett lösningsorienterat förhållningssätt visar på att allt är möjligt. Denna anda präglar även invånarna och hela kommunen.
Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete på en spännande arbetsplats där det finns stora utvecklingsmöjligheter då vi välkomnar engagemang och nya idéer.
Publiceringsdatum2022-04-20ArbetsuppgifterSom administratör, övergripande verksamhet kommer du att arbeta med förvaltningsövergripande administration och kommunikation inom och utanför Kultur- och utbildningsförvaltningen samt ha en handläggande och stödjande funktion i vissa HR-frågor.
I uppdraget kommer du att administrera och organisera kultur-och utbildningsutskottets arbete samt de fackliga mötena på förvaltningsnivå, vara en del av vår centrala ledningsstab, samt vara ansvarig för olika administrativa och förvaltande processer och rutiner. Du skall också ha förmågan att kunna bidra till utveckling och utformning av övergripande processer.
I de delar det behövs kommer du att vara sekreterare och stå för mötesstruktur kring dagordning och protokollskrivning.
Du kommer att arbeta självständigt i ett flertal roller inom och utanför förvaltningen.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat.
• Administrera och organisera kultur- och utbildningsutskottets arbete och vara
utskottets sekreterare
• Förvalta informationshanteringsplan och delegationsordning
• Samordna förvaltningens arbetsmiljöarbete
• Stödja chefer kring rekrytering
• Facklig samverkan
• Sekreterare
KvalifikationerDu har akademisk utbildning motsvarande kandidat eller högre inom exempelvis kommunikation, statsvetenskap, personal och arbetsmiljö eller motsvarande.
För att lyckas i tjänsten behöver du en kombination av integritet, flexibilitet, förmåga att arbeta prestigelöst, god social förmåga samt god analytisk och reflektiv förmåga samt god IT kompetens.
Du behöver kunna arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation är meriterande
ÖVRIGT
Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande under annonseringstiden för att snarast möjligt efter sista ansökningsdag kunna ta beslut om tillsättande.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGnosjö kommun, Kultur- och utbildningsförvaltning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1003120 ".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gnosjö kommun (org.nr 212000-0506),
http://www.gnosjo.se Arbetsplats Gnosjö kommun, Kultur- och utbildningsförvaltning
Kontakt Administration och elevhälsochef
Maria Nyström
0370 - 33 11 45 Jobbnummer 6555929
Observera att sista ansökningsdag har passerat.