Administrativ koordinator på 50% sökes av Adecco
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seNu söker vi en administrativ koordinator till vår kund inom läkemedelsbranschen i Solna!
Publiceringsdatum2010-10-29ArbetsuppgifterI rollen som administrativ koordinator kommer du att arbeta med uppgifter såsom:
• Göra Purchase orders
• Kopieringar
• Utskick
• Arkivering
• Mötes/resebokningar
• Uppdatera diverse listor etc.
• Diverse annat som dyker upp som att boka introduktionsmöten för nyanställda, rensa i skåp osv.
Du kommer även att vara ansvarig för att hjälpa till att ta fram och uppdatera innehållet på en intern hemsida.
ErfarenheterVi söker dig med viss erfarenhet av administrativt arbete samt mycket goda
datakunskaper och har lätt för att lära dig nya system. Du har även goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt. Du ska kunna arbeta 3-5
dagar/vecka (50%) men även gärna vara flexibel och därmed kunna arbeta lite mer vid arbetstoppar.
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är serviceminded,
strukturerad samt duktig på att koordinera och planera. Vidare är du prestigelös, flexibel och kommer lätt överens med andra.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten är på 50% och ska tillsättas i november. Uppdragets längd är beräknat till 1 år.
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån. Följ denna länk:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1141788Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Sofia Wigzell på tel. 08-598 982 37 eller
sofia.wigzell@adecco.seVälkommen att söka!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 765315
Observera att sista ansökningsdag har passerat.