Administrativ koordinator i arbetet för en stärkt energiberedskap

Statens Energimyndighet / Administratörsjobb / Eskilstuna
2024-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ koordinator i arbetet för en stärkt energiberedskap" (publicerad 2024-10-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Energimyndighet i Eskilstuna, Västerås, Örebro, Norrköping, Stockholm eller i hela Sverige

Drivs du av att skapa och upprätthålla ordning och reda? Har du en stark servicekänsla och har lätt för att samarbeta och skapa relationer?

Vill du arbeta med att stärka Sveriges energiberedskap, i syfte att tillse tillräcklig energiförsörjning vid både kriser och krig? Då kanske detta kan vara rätt roll för dig? Vi behöver förstärka enheten civilt försvar och sektorsansvar. Varmt välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Energimyndigheten är sektorsansvarig myndighet för beredskapssektorn Energiförsörjning. Det innebär ett ansvar att leda sektorn i arbetet med att stärka Sveriges energiberedskap, i syfte att tillse tillräcklig energiförsörjning vid både kriser och krig. Samtidigt pågår energiomställningen för en mindre klimatpåverkan. Som administrativ koordinator på enheten civilt försvar och sektorsansvar, är du därmed en viktig del i utformandet av framtidens energisystem.

Du ingår i ett team, som tillsammans driver utvecklingen av sektorns arbete. Syftet är att Energimyndigheten, som sektorsansvarig myndighet, på ett effektivt sätt ska kunna leda och samordna hela energisektorns arbete för ett energisystem som både är motståndskraftigt och robust.

Publiceringsdatum
2024-02-06

Arbetsuppgifter
Din uppgift är att administrativt stötta arbetet i olika utvecklingsprojekt och samverkansforum. Du är spindeln i nätet och arbetar nära ansvarig handläggare för sektorssamordningen, men även andra handläggare med ansvar för olika arbetsgrupper och fokusområden. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att utveckla verktyg och processer för att upprätthålla en helhetsbild av pågående arbetens innehåll och framdrift, stödja med administrativa uppgifter, stödja inför, under och efter möten samt att i många fall vara kontaktyta för interna och externa kontakter.

Nära samarbete och förankring med kollegor på enheten, inom avdelningen och i andra delar av myndigheten är en förutsättning. Likaså kräver ditt arbete samordning och samverkan med ett stort antal andra organisationer, både offentliga och privata.

Både enheten och verksamheten befinner sig i ett expansivt skede och du förväntas även bidra aktivt till verksamhetens utveckling och vår arbetsmiljö.

Profil
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning, gärna i kombination med en relevant eftergymnasial utbildning. Du har aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från offentlig förvaltning, energisektorn och/eller arbete med totalförsvar eller civil beredskap. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i projekt eller processer, gärna med ansvar för administrativa processer ser vi det som meriterande. Det är också meriterande med erfarenhet av samverkan mellan offentliga aktörer.

Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska och har en väl utvecklad digital förmåga.

Dina personliga egenskaper
Som person drivs du av att skapa och upprätthålla ordning och reda i en mångfacetterad och snabbrörlig verksamhet med många bollar i luften. Du är lösningsorienterad och har förmåga att prioritera, strukturera och planera ditt arbete mot uppsatta mål och deadlines.

Du är ansvarstagande och självgående med stark servicekänsla och mycket god administrativ förmåga. För att lyckas i tjänsten behöver du ha mycket lätt för att samarbeta och att skapa relationer. Du stimuleras av ett arbete med många kontaktytor, är kommunikativ och tydlig. Du är säkerhetsmedveten och tillser att verksamheten möter eventuella krav på säkerhetsskydd.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information
Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i våra fina lokaler i centrala Eskilstuna. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv.

Vi sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten.

För vissa tjänster genomförs säkerhetsprövning vid anställning.

Arbetstider och omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontakt
För upplysningar om tjänsten, kontakta rekryterande chef Anna Karphammar, enhetschef civilt försvar och sektorsansvar, 016-542 06 26. För upplysningar om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringskonsult Agneta Lund, 070-3789402.

Facklig kontakt
Mikaela Sahlin, SACO-S, 016-544 20 97

Eva-Karin Magnusson, ST, 016-544 21 94

Välkommen med din ansökan senast 2024-02-26. Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår hemsida - märk då din ansökan med diarienummer: 2024-002170

Ersättning
Fast månadslön Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Energimyndighet (org.nr 202100-5000), http://www.energimyndigheten.se/

Arbetsplats
Energimyndigheten

Jobbnummer
8449480

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Energimyndighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Energimyndighet: