Administrativ handläggare till Stadsbyggnadskontoret
Norrköpings kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Stadsbyggnadskontoret är en viktig aktör i utvecklingen av Norrköping. Vi är cirka 100 medarbetare och arbetar med fysisk planering, lokalförsörjning, mark och exploatering samt geografisk information i en processinriktad organisation. Vi tycker att det är viktigt med ett öppet engagerat arbetssätt som präglas av god kommunikation. Vi strävar också efter att ständigt utveckla och förbättra verksamheten varför flexibilitet och vilja till utveckling är viktiga egenskaper som vi värdesätter. Stadsutvecklingen i Norrköping präglas av dynamik och framåtanda där många projekt pågår för att utveckla nya områden för bostäder, handel och logistik
Publiceringsdatum2012-10-23Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med postöppning, registrering av handlingar och ärenden samt med att lämna ut allmänna handlingar. Hantering och registrering av handlingar beskrivs i dokumenthanteringsplaner som du i ditt arbete ska både utarbeta och upprätthålla. Du kommer även att ha arkivansvar samt ett ansvar för att utbilda i offentlighetsprincipen, personuppgiftslagen och dokumenthanteringsplaner.
ProfilDu har akademisk utbildning med inriktning mot arkiv och informationsvetenskap.
Du har erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig verksamhet. Du behärskar Officepaketet och är van vid att arbeta i administrativa datasystem. Erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet DiWA är meriterande.
Du har kunskap i offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen och kommunallagen.
Som person är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt samt god analytisk och administrativ förmåga. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är stabil även i stressade situationer. Du har också en god språklig analytisk förmåga och lätt för att utrycka dig i tal och skrift.Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Pernilla Nilsson, processansvarig, 011-15 16 38, eller Elisabeth Hoffren, administrativ chef, 011-15 66 26.
Din ansökan vill vi ha senast 2012-11-12.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning , Heltid , Dag
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping
Jobbnummer 1373010
Observera att sista ansökningsdag har passerat.