Administrativ handläggare till Sektionen för myndighetsutveckling
Migrationsverket, Huvudkontor, Digitalisering-och utvecklingsavdelningen / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Migrationsverket, Huvudkontor, Digitalisering-och utvecklingsavdelningen i Norrköping På Migrationsverket är vi cirka 6 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor och med uppgifter som rör människors liv och framtid. Vårt jobb är viktigt på riktigt!
Vi söker en handläggare till Sektionen för myndighetsutveckling på Digitaliserings- och utvecklingsavdelningen.
Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.
Sektionen ansvarar för myndighetens utvecklings- och förvaltningsportfölj, fördelning av utvecklingsbudget samt att beslutade mål och nyttor levereras i myndighetens utveckling. Vi projektleder nationella och internationella projekt, ca 10-20 stycken per år samt leder myndighetens arkitekturarbete.
Hos oss kommer du att vara administrativt stöd till sektionens ledningsgrupp och för portföljledaren. Du kommer att
- ansvara för att kvalitetssäkra och anmäla ärenden till olika beslutsforum inom sektionen och avdelningen,
- vara huvudansvarig av sektionens gruppbrevlåda och fördela och följa upp arbetsuppgifter som kommer till sektionen,
- skriva och delge minnesanteckningar från möten som beslutsgenomgång, portföljforum, ledningsgrupp,
- delta i avdelningens kansliforum,
- förbereda ledningsgruppsmöten,
- boka enhets och sektionsaktiviteter (hotell, konferens, restaurang, etc.) samt
- publicera information på vårt intranät från sektionen.
Du som söker har
- Akademisk utbildning om minst 120 hp med juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning, eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som är relevant för befattningen
- Kunskap inom svensk förvaltningsrätt
- Erfarenhet av arbete med ledningsgrupper
- God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
- Goda kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av fakturahantering i Proceedo
- Erfarenhet av arbete med inköp inom statlig verksamhet
Personliga kompetenser
Som person är du kvalitetsmedveten och har en hög servicekänsla. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Du arbetar bra med andra människor och du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är även strukturerad och kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt inom utsatta tidsramar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning
Arbetstid: Kontorsarbetstid. Resor kan förekomma inom tjänsten
Placering: Norrköping eller Göteborg
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsförmåner: Läs om våra anställningsförmåner
https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.htmlPubliceringsdatum2024-05-07Så ansöker duVälkommen med dina ansökningshandlingar senast den 26 maj 2024. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.
_________________________________________________________________________________________________________
Om rekryteringsprocessen
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På
https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär.
Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet.
Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan "Lediga jobb och intresseanmälan" på migrationsverket.se:
https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.htmlMigrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Ersättning individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2024-6704".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Migrationsverket (org.nr 202100-2163)
Arbetsplats Migrationsverket, Huvudkontor, Digitalisering-och utvecklingsavdelningen
Kontakt Seija Bäcklund
010-4856437 Jobbnummer 8664691
Observera att sista ansökningsdag har passerat.