Administrativ handläggare till HR-helpdesk i Östersund
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Östersund
2019-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare till HR-helpdesk i Östersund" (publicerad 2021-02-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Avdelningen är organisatoriskt indelad i de två verksamhetsområdena Chefsstöd och Kompetensförsörjning. Avdelningen ansvarar bland annat för styrningen och uppföljningen inom det arbetsgivarpolitiska området och stöd och tjänster inom HR. På avdelningen arbetar totalt ca 170 medarbetare och chefer fördelade på flera orter i landet. HR-helpdesk erbjuder chefer och medarbetare inom Försäkringskassan möjlighet att snabbt kunna få hjälp via Försäkringskassans stödtjänster. Nu söker vi kundfokuserade och utvecklingsinriktade medarbetare till HR-helpdesk som trivs med att ge service till våra kunder och har kunskaper inom HR och personaladministration.
Arbetsuppgifter och ansvar
Tjänsten innebär bl. a att du arbetar med att besvara personalfrågor gällande avtal och arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö och utbildning via telefon och e-post. Du arbetar även med att koordinera delar av vår rekryteringsprocess genom att administrera beslut som rör förändringar i anställningar och se till att information når ut till olika delar i organisationen. Även andra administrativa uppgifter förekommer till exempel arkivhantering.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasium med godkänt i kärnämnen
• har goda kunskaper inom HR och personaladministration
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt tillvägagångsätt
• samarbetar effektivt i team och stödjer kunder och samarbetspartners för att nå gemensamma mål som skapar goda kundvärden
• bidrar med nya idéer till utveckling då vi arbetar med ständiga förbättringar
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du:
• har högskolepoäng inom arbetsrätt
• har erfarenhet av att arbeta i olika ärendehanteringssystem
• har erfarenhet av att arbeta i personalarkiv
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2019-02-06Övrig informationFyra stycken tjänster, tidsbegränsad anställning med tillträde omgående till och med 2019-09-30. Arbetstiden är delvis schemalagd och arbetsverktyget är huvudsakligen telefon samt e-post i olika ärendehanteringssystem.
Kontaktuppgifter för detta jobbHar du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Helena Vestlund, 010-111 60 43. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-specialist Adelina Popescu, 010-112 46 73. Fackliga representanter för SACO-S är Rita Koskinen Lundström, 010-111 43 72, för ST Linus Kaalen, 010-113 71 54 och SEKO
fseko@forsakringskassan.se.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 20 februari 2019. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. När du söker tjänten tillkommer även att besvara ett antal urvalsfrågor.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Lm Ericssons väg 28
10531 Stockholm
KontorsadressLm Ericssons väg 28
Jobbnummer 4597634
Observera att sista ansökningsdag har passerat.