Administrativ handläggare till HR-helpdesk i Östersund

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall, Ljusdal eller i hela Sverige

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Försäkringskassans HR-avdelning är en central avdelning där myndighetens HR-resurser finns samlade. Avdelningen är organisatoriskt indelad i de två verksamhetsområdena Chefsstöd och Kompetensförsörjning. Avdelningen ansvarar bland annat för styrningen och uppföljningen inom det arbetsgivarpolitiska området och stöd och tjänster inom HR. På avdelningen arbetar totalt ca 170 medarbetare och chefer fördelade på flera orter i landet. HR-helpdesk erbjuder chefer och medarbetare inom Försäkringskassan möjlighet att snabbt kunna få hjälp via Försäkringskassans stödtjänster. Nu söker vi kundfokuserade och utvecklingsinriktade medarbetare till HR-helpdesk som trivs med att ge service till våra kunder och har kunskaper inom HR och personaladministration.

Arbetsuppgifter och ansvar
Tjänsten innebär bl. a att du arbetar med att besvara personalfrågor gällande avtal och arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö och utbildning via telefon och e-post. Du arbetar även med att koordinera delar av vår rekryteringsprocess genom att administrera beslut som rör förändringar i anställningar och se till att information når ut till olika delar i organisationen. Även andra administrativa uppgifter förekommer till exempel arkivhantering.

Vi söker dig som:

• har slutbetyg från gymnasium med godkänt i kärnämnen
• har goda kunskaper inom HR och personaladministration
• är serviceorienterad
• har ett systematiskt tillvägagångsätt
• samarbetar effektivt i team och stödjer kunder och samarbetspartners för att nå gemensamma mål som skapar goda kundvärden
• bidrar med nya idéer till utveckling då vi arbetar med ständiga förbättringar
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana

Det är meriterande om du:

• har högskolepoäng inom arbetsrätt
• har erfarenhet av att arbeta i olika ärendehanteringssystem
• har erfarenhet av att arbeta i personalarkiv

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2021-02-19

Övrig information
Vikariat under perioden 2021-04-01 till och med 2022-12-31. Arbetstiden är delvis schemalagd och arbetsverktyget är huvudsakligen telefon samt e-post i olika ärendehanteringssystem.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Helena Vestlund, 010-111 60 43. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-specialist Emil Jarengrim, emil.jarengrim@forsakringskassan.se. Fackliga representanter för SACO-S är Daniel Rander, 010-116 28 77, för ST Eva Taavo, 010 112 63 76 och SEKO fseko@forsakringskassan.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 7 mars 2020.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Försäkringskassan (org.nr 202100-5521), http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss

Jobbnummer
5586647

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: