Administrativ handläggare

Kommunledningskontoret, Kansliavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skara
2014-06-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare" (publicerad 2015-09-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kommunledningskontoret, Kansliavdelningen i Skara

Den anrika 1000-årsstaden Skara, med sina unika traditioner, ligger mitt emellan Vänern och Vättern invid E20. Kommunen har ca 18 500 invånare.

Näringslivet präglas bland annat av livsmedelproduktion, service- och utbildningsorganisationer/företag som står jordbruket nära, plastindustri, transportnäring, musikindustri, handel och besöksnäring. Det geografiska läget gör att i Skara är det nära till allt och kommunikationerna är också goda. Naturupplevelser finns inpå knuten och vi har ett aktivt föreningsliv och ett mångfasetterat kulturutbud.

Kommunledningskontoret ger kvalificerat stöd till den politiska ledningen i styrningen av kommunen och dess långsiktiga utveckling. Kommunledningskontoret bereder och verkställer kommunstyrelsens beslut samt biträder kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp de kommunala verksamheterna. Kontoret har ca 30 medarbetare och kommundirektören leder arbetet.

Kansliavdelningen ansvarar för ärendehanteringen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige m.m. Här finns bl.a. kommunstyrelsens registratur, arkiv, juridiska stöd, administrativa stöd samt administrationen av allmänna val.

Eftersom vår nuvarande administrativa handläggare efter kort tid avancerat till nya arbetsuppgifter på kommunledningskontoret söker vi en ny person till tjänsten.

Publiceringsdatum
2014-06-30

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som administrativ handläggare är en nyckelfunktion på kommunledningskontoret. Som administrativ handläggare kommer du att vara väl insatt i den allmänna administrationen på kontoret. I arbetet ingår först och främst att vara registrator för kommunledningskontoret. Som registrator tar du bl.a. hand om inkommande post, diarieför handlingar och svarar på frågor från anställda och allmänhet om administrationen. Du deltar också i utvecklingen av dokumenthanteringen i stort. Vid sidan av dessa arbetsuppgifter är du väl insatt i den pågående ärendehanteringen på kontoret med hjälp av vårt ärendehanteringssystem Diabas/Ciceron. Vidare ingår att delta i arbetet med allmänna val och att vara ett stöd för registratorerna på våra förvaltningar i frågor som rör den allmänna administrationen. Du kommer också att vara sekreterare i vårt kommunala moderbolag.

Arbetet kan utöver detta också innehålla en mindre del utredningsuppdrag inom varierande ämnesområden.

Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats och ett spännande arbete som ständigt befinner sig i en utvecklingsprocess. Som administrativ handläggare har du ett nära samarbete med medarbetarna på kommunledningskontoret och den politiska ledningen som styr vår verksamhet. Organisatoriskt kommer du att tillhöra kansliavdelningen som utöver denna befattning består av kommunsekreterare, assistent, arkivarie och jurist.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en adekvat högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, samhällsvetenskap och/eller juridik. Erfarenhet från liknande arbete inom kommunal/offentlig sektor och god kunskap om relevant lagstiftning och offentlig verksamhet är meriterande.

En förutsättning för att göra ett bra jobb är att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och arbeta i olika it-system. Arbetet kräver att du är noggrann, strukturerad och har förmåga att ta egna initiativ.

Du har ett positivt förhållningssätt, tycker om att jobba i team men trivs samtidigt med att arbeta självständigt. Att hålla i mindre möten för våra medarbetare på förvaltningarna är en naturlig del av ditt arbete.

Du är även intresserad av samhällsfrågor och administration i vid mening eftersom vårt arbetsfält på kommunledningskontoret spänner över mycket varierande uppgifter.

Anställningsvillkor
Anställning är tillsvidare på heltid med tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.

Rekryteringsprocessen påbörjas omgående och pågår under hela ansökningstiden.

Jämställdhet och mångfald är viktiga perspektiv i vårt rekryteringsarbete.
I Skara kommun gäller rökfri arbetstid.
Sök gärna mer information om Skara kommun på www.skara.se
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbes.
Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram MyNetwork. Använd knappen längst ned i annonsen.

Arbetstider och omfattning
40 tim/vecka. Tillträde: Snarast möjligt efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 2014/100
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Hätting, Kanslichef/Kommunjurist 0511-324 29

Facklig kontakt
Rose-Marie Nylund , Vision (sem v26-29) 0511-32576

Företag
Kommunledningskontoret, Kansliavdelningen

Adress
Kommunledningskontoret, Kansliavdelningen
Stortorget 1
53288 Skara

Kontorsadress
Stortorget 1

Jobbnummer
1926323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kommunledningskontoret, Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunledningskontoret, Kansliavdelningen: