Administrativ chef till Musikgrundskolan Synkopen och Slottsvång

Helsingborgs kommun / Chefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. https://skoljobb.helsingborg.se/Om arbetsplatsen
Synkopen är skolan för alla med ett intresse för musik! Musiken ger ett positivt inlärningsklimat, en större arbetsglädje och skapar samhörighet mellan elever i olika åldrar och atmosfären på skolan är familjär och trygg. Vi har ca 250 elever. Här utvecklas talanger och färdigheter hos elever från förskoleklass till nionde klass.

Slottsvångsskolan, kallad Slottet, är en anrik F-9 skola mitt i Helsingborg. Vårt arbete vilar på nyckelbegreppen Kunskaper, Omtanke och Språk eftersom de är de viktigaste förutsättningar för att varje elev ska kunna utvecklas så långt som möjligt och nå sina mål. Vi ska vara en skola som alla kan vara stolta att kalla sin.

Hos oss på Synkopen och Slottet möts du av historiska lokaler och moderna idéer i arbetet med elever som verkligen behöver dig och som du kan göra skillnad för på riktigt varje dag!

Publiceringsdatum
2021-05-27

Dina arbetsuppgifter
Musikgrundskolan Synkopen och Slottsvångsskolan söker nu en administrativ chef. Ett uppdrag för dig som brinner för att arbeta i en bred roll som chef med huvudansvar för de administrativa processer som förekommer på en skola.

Du blir en del av en ledningsgrupp bestående av dig, rektor och en biträdande rektor, som tillsammans ansvarar för de två skolenheterna. Vi arbetar tillsammans mot tydliga mål men med en tydlig ansvarsfördelning, som gör att du har stor möjlighet att forma dina egna strukturer och processer för ditt arbete.

Som administrativ chef har du ansvar för att leda och samordna det administrativa arbetet på skolorna och utgör ett självständigt och kvalificerat stöd till skolledningen. Du kommer att ansvara för arbetet med planerings- och uppföljningsprocessen kopplat till ekonomiarbetet. I ditt uppdrag ansvarar du även för samordning av skolornas arbete med fastighetsfrågor, systematiskt arbetsmiljöarbete, systematiskt brandskydd, elevadministration, HR-administration och marknadsföring.

I tjänsten ingår personal, verksamhets och ekonomi ansvar för medarbetare inom administration och service. Du ansvarar också för skolornas samarbete med städföretag och måltidsservice. Du har kontaktytor med både interna och externa parter.

Kvalifikationer
Vi söker dig med en akademisk examen inom service management eller har motsvarande akademiska meriter inom administration, marknadsföring, ekonomi och ledarskap.

Du ska ha några års erfarenhet av kvalificerat och självständigt administrativt arbete där du har arbetat i olika IT-system. Du ska ha mycket goda kunskaper om planerings- och uppföljningsprocessen kopplat till ekonomiarbetet inom offentlig förvaltning.

Det är meriterande om du har erfarenhet från administration i kommunal verksamhet, helst grundskola. Har du dessutom specifika utbildningar inom administration riktade mot grundskola är det också meriterande.

Har du erfarenhet från något eller helst flera av följande system är det meriterande: UBW, Qliksense, Procapita, Skola24, UNIKUM, Personec P och G-Suite. Erfarenhet av schemaläggning i NovaSchem är också meriterande.

Du ska vara en bra kommunikatör som kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du är innovativ, inspirerar andra, skapar lust i arbetet och verkar för ett inkluderande arbetsklimat. Stor vikt kommer vi att lägga vid personliga egenskaper.

Är du en Superhjälte?

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Sista dag att ansöka är 6 juni

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: 2 augusti eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Helsingborgs kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157), https://helsingborg.se

Arbetsplats
Helsingborgs stad

Jobbnummer
5772416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: