Administrativ assistent till Laboratoriemedicin, Östersuunds sju

Region Jämtland Härjedalen / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Strömsund eller i hela Sverige

Vid Laboratoriemedicin utförs cirka 2 600 000 analyser per år fördelat inom enheterna klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och transfusionsmedicin. Vi eftersträvar att bedriva en högklassig diagnostik och vår önskan är att ge patienter och remittenter
en hög grad av service.

Östersunds sjukhus är ett komplett och välutrustat akutsjukhus med hög kompetens både vad gäller medicinska
specialiteter och omvårdnad. Sjukhuset med 2 400 medarbetare är det enda i länet, det är en fördel eftersom det möjliggör
en närhet mellan de olika specialiteterna.
En närhet som kommer patienterna till del.

I Jämtlands län med sina 127 000 invånare står livskvalitén i fokus. Här samsas fridfull ro i en nära och storslagen natur
med brokig stadspuls och rikt kulturutbud. Här finns möjlighet till en trivsam boendemiljö och en upplevelsefylld fritid.

God hälsa och Positiv livsmiljö är nyckelorden i landstingets verksamhetsidé. Som medarbetare hos oss samverkar du
med många olika yrkeskategorier med spets- och bred kompetens. Du är också medlem i vår personalförening som
erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.



Publiceringsdatum
2017-03-03

Arbetsuppgifter
Ett bra jobb med bra arbetstider.
Vi behöver nu rekrytera en administrativ assistent med schemaläggning och bemanningsuppdrag som huvudsakliga
arbetsuppgifter. Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete som administrativ assistent i nära samarbete med
enhetschef och delområdeschef vid Laboratoriemedicin samt övrig personal.Som assistent inom Laboratoriemedicin ingår bland annat bemanning vid frånvaro och schemaläggning/ hantering i Heroma och andra administrativa sysslor i samband med personalfrågor, hotellbokningar och resebeställningar mm.



Kvalifikationer
Administrativ gymnasieutbildning, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta med personaladministrativa systemet Heroma.
Du har även goda kunskaper i Word och Excel.
För att trivas med arbetet behöver du vara serviceinriktad och tycka om administrativa rutiner och riktlinjer.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, såsom att du är serviceinriktad, flexibel, professionell i din yrkesutövning, tar egna initiativ, har god samarbetsförmåga och har ett förtroendeskapande arbetssätt.
Eftersom arbetet innehåller bemanningsuppdrag är det en stor fördel om du har kunskaper och erfarenhet av de
kommunala avtalen och speciellt Allmänna bestämmelser. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-25
Ange följande referens när du ansöker: Rs 575/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Silfver kerstin.silfver@jll.se 063 - 15 36 26

Företag
Region Jämtland Härjedalen

Adress
Region Jämtland Härjedalen
Box 654
83127 Östersund

Kontorsadress
Kyrkgatan 12 83127 Östersund

Jobbnummer
3354618

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen: