Administrativ assistent till kommun i söderort

Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Stockholm
2015-04-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent till kommun i söderort" (publicerad 2015-09-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-04-23

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en administrativ assistent till Gatu- och trafiksektionen till en kommun i söderort. Du kommer att ersätta en person som går i pension sista maj. I första hand söker vi en konsult som kan börja omgående och ta över delar han den nuvarande assistentens arbetsuppgifter. För rätt person kan det bli aktuellt med en tillsvidareanställning efter en inhyrningsperiod.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Sortera och fördela inkommande post, både epost och i pappersform.
• Registrera ärenden och andra uppgifter kopplat till ärendehanteringssystem W3D3.
• Ansvara för arkivet och vara behjälplig vid arkivering, både digitalt och i pappersform.
• Granska och godkänna gemensamma fakturor
• Delta och föra protokoll vid anbudsöppning, förvara inkomna anbud innan öppningen.
• Administrativt stöd till handläggare/chef vid behov t.ex. utskick, projektmöten, invigningar, workshops, beställa resor etc.

Vem är du?

Då det är en administrativ tjänst är viktigt att du är prestigelös och tycker att det är kul med administration. Vi söker dig som har erfarenhet av registrering av ärenden, arkivering och dokumentation.

För att lyckas i tjänsten skall du ha:

• 1-3 års erfarenhet av administration och service, gärna i en assisterande roll.
• Gymnasieexamen, gärna inom samhällskunskap.
• God datorvana, framförallt inom MS Office.
• Talar och skriver svenska obehindrat.

För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt med en kommunikativ förmåga och att du kan planera och organisera ditt arbete på ett bra sätt. Du har en god förmåga att arbeta självständigt, och samtidigt en god förmåga samarbeta med andra. Du är lyhörd och serviceinriktad samt noggrann i ditt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunalverksamhet.

Du erbjuds

Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet och är på heltid med start omgående. Tjänsten beräknas pågå i ca 6 månader, därefter finns chans till rekrytering direkt till kund. På en intervju hos oss avslöjar vi namnet på organisationen och berättar mer om tjänsten.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Eklöf via mail: thomas.eklof@jurekbemanning.se

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurekbemanning.se . Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Om företaget
För vår kunds räkning söker vi nu en administratör till en söderortskommun. På en intervju hos oss avslöjar vi namnet på kommunen och berättar mer om tjänsten.

Start:

Enligt ök.

Ersättning
Enligt ök.

Sista ansökningsdag

Ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2678
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Eklöf thomas.eklof@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2263315

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: