Administrativ assistent, skolområde Norra
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige BUF:2016:358
Barn- och Utbildningsförvaltningen
Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!
I Skolområde Norra ingår såväl stadsbebyggelse som landsbygd, från Näsby i söder till Arkelstorp/Vånga i norr. Hela skolområdet har fått en stor ökning av antalet förskolebarn och skolelever och denna ökning ser ut att fortsätta. Nya skolor och förskolor kommer att byggas för att möta våra behov. Vår organisation anpassas succesivt för att ge verksamheten bra förutsättningar.
Du och övrig administrativ personal kommer att vara med och utveckla arbetssätt och rutiner för att ge bästa stöd och service för alla som är verksamma i våra förskolor och skolor.
Arbetsplatsen är för närvarande förlagd till Kämpaställets förskola i Österslöv, med ca 80 förskolebarn. Dessutom ingår Österslöv skola och Fjälkestads skola med ca 200 elever i åk F-5, samt fakturahantering för ett antal andra förskolor. I skolområdet ingår ytterligare 5 administrativa assistenter, som du kommer att samarbeta med.
Publiceringsdatum2016-08-03Dina arbetsuppgifterDu kommer att samarbeta och stödja rektorer/förskolechefer, administrativ chef samt berörd personal. Du är även länken till vårdnadshavare och medborgare.
I dina arbetsuppgifter ingår administrativ service, att arbeta i Procapita med placeringar av elever i skolbarnsomsorg och skola, administrera elevuppgifter och betyg, samt handlägga statistikuppgifter. Även fakturahantering, beställningar och en del andra ekonimiarbetsuppgifter ingår.
Du är vårt ansikte utåt med placering på expeditionen, där du tar emot inkommande besök, telefonsamtal och handhar posthantering, diarieför handlingar och ansvarar för arkivet, samt är ansvarig för att nödvändigt material finns på expeditionen. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma, såsom receptionistuppgifter, mm.
KvalifikationerDu har gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi och/eller administration.
Du ska ha tidigare bred erfarenhet av att arbeta i administrativa system. Du har goda kunskaper i Microsoft Office programpaket och har förmåga att använda dessa.
Erfarenhet av barn- och elevadministration i Procapita, samt erfarenhet av kommunens övriga administrativa system, anses meriterande.
Arbetet ställer höga krav på att kunna arbeta i ett högt tempo med bibehållen kvalitet. God samarbetsförmåga är ett krav, att du kan vara en tydlig "lagspelare", men också ha förmågan att arbeta självständigt.
Du har en positiv inställning, är ansvarskännande och serviceinriktad, flexibel, stresstålig, samt har förståelse för människor från andra kulturer. Du har mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Språkkunskaper i engelska samt andra språk anses meriterande
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100%. Tillträde 2016-11-01, gärna tidigare.
För mer information, ta kontakt med
Mats Dragg, Administrativ chef, 0733-13 63 97
Marianne Hansson, facklig företrädare för Vision, 044 13 62 05
Sista ansökningsdatum
2016-08-14
Övrig informationNär sökande erbjudits anställning krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Katerina Jernek, tel 044-13 68 34. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta rekryterande chef.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: BUF:2016:358
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2975896
Observera att sista ansökningsdag har passerat.