Administrativ assistent
Svenska kyrkan kansli / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska kyrkan kansli i Uppsala,
Lund eller i
hela Sverige Att arbeta inom Svenska kyrkan innebär en stor spännvidd; allt från teologi och rättvisefrågor till fastighets- och finansfrågor. Vi bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Här får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum.
Svenska kyrkan har idag ca 22 000 anställda, varav ca 550 hör till den nationella nivån - kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliets uppdrag är att ansvara för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. Den nationella nivån är kyrkans röst utåt såväl i det svenska samhället som internationellt.
Kyrkokansliet i Uppsala, Ärkebiskopens och generalsekreterarens sekretariat
Sekretariatet biträder ärkebiskopen och generalsekreteraren i deras respektive ledar- och företrädarfunktioner och utgör sekretariat för biskopsmötet, kyrkostyrelsen och kyrkomötet. Sekretariatet svarar för kansliövergripande funktioner, kontakter med stiften och samhällets beslutsfattare, omvärldsanalys, religionssociologisk forskning, statistikarbete och kyrkliga beredskapsfrågor. Sekretariatet består av två olika enheter och en stabsfunktion och har ett tjugotal medarbetare.
Vi söker nu en assistent som bl.a. ska ge administrativt stöd till chefen för sekretariatet, enhetscheferna samt sekretariatet i övrigt.
Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med olika former av administration på sekretariatet såsom ekonomihantering, planeringsarbete, dokumenthantering, minnesanteckningar, protokoll och intranätet. Andra arbetsuppgifter som ingår är mötes- och resebokningar, arkivering och diarieföring, sammanställande av dokument och rapporter. Du har även kontakter både inom och utom Svenska kyrkan.
Vi söker dig som har högskoleutbildning och/eller gedigen erfarenhet från kvalificerat sekreterararbete. Du har administrativ skicklighet och behärskar officepaketet, har mycket god IT-/datavana och är bekväm med modern teknik. Du har god förmåga att kommunicera och relatera till olika sammanhang inom och utom Svenska kyrkan och har goda språkkunskaper framför allt i engelska. Det är viktigt att du tycker om ett arbete där du hanterar många olika frågor och uppgifter parallellt. Arbetet kräver att du är serviceinriktad, ordningssam och har god samarbetsförmåga. Arbetet är tidvis intensivt och uppdraget kräver att du kan hantera det. Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Tillträde snarast efter överenskommelse.
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Christina Bexell, telefon 018-16 95 00.
Fackliga företrädare är Ulrika Nordenman (VISION), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Anders Hedman (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.
Välkommen med din ansökan via knappen nedan. Ansökan ska ha inkommit senast 21 december 2016. Märk ansökningen med ref.nr 16/65 ÄBGS.
Intervjuer sker löpande från 16 januari 2017.
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Varaktighet, arbetstid
1 -
Publiceringsdatum2016-12-05ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska kyrkan kansli
AdressSvenska kyrkan kansli
SYSSLOMANSGATAN 4
75310 Uppsala
KontorsadressSYSSLOMANSGATAN 4
Jobbnummer 3195188
Observera att sista ansökningsdag har passerat.