Adecco Söker Tysktalande Kundsupport För Uppdrag Hos Ctek
Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Hedemora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Hedemora,
Säter,
Avesta,
Norberg,
Fagersta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Hedemora,
Säter,
Avesta,
Norberg,
Fagersta eller i
hela Sverige Värdesätter du kundkontakter, god service och har du tidigare erfarenhet från arbete inom kundtjänst eller kundsupport? Har du goda kunskaper i engelska och tyska? Då ska du söka denna tjänst idag!
Publiceringsdatum2017-10-31Om tjänstenCTEK utvecklar, säljer och marknadsför en unik serie batteriladdare och speciallösningar för alla typer av blysyrabatterier för både privat och yrkesmässigt bruk. CTEK levererar även batteriladdare till många av världens mest prestigefyllda bilfabrikanter såsom Ferrari, Porsche, Bentley, Aston Martin, Maserati, Lamborghini, med flera. CTEK omsätter ca 500 MSEK och har ca 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Vikmanshyttan med dotterbolag i Hong Kong, Kina, Frankrike, Tyskland, England, Australien och i USA.
Nu växer CTEK och expanderar på den tyska marknaden! Vi letar därför efter en tysktalande medarbetare till avdelningen för Customer Operations. Hos oss kommer du arbeta med logistisk kundsupport till våra dotterbolag, kunder och återförsäljare. Du är deras första kontakt när det gäller bokning av order, ombokning och ändring av order samt frågor kring leveranstid. Telefon och dator är dina främsta arbetsredskap ihop med affärssystemet Pyramid.
Om dig
Vi söker dig som har gedigna kunskaper i tyska språket, såväl i tal som skrift. Kanske är du inflyttad ifrån Tyskland eller har lärt dig språket under en längre vistelse i landet. Utöver tyska är det även viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Du behöver känna dig trygg i att kommunicera på engelska, både muntligen och skriftligt, med internationella kunder. För att känna dig bekväm i rollen behöver du även vara van vid och trivas med att ge support via telefon samt ha mycket goda datakunskaper. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet ifrån orderhantering eller logistisk kundsupport, men det är inget krav för att söka tjänsten.
Som person ska du trivas med kundkontakt och hela tiden eftersträva att ge dessa den bästa tänkbara servicen. Det kommer krävas att du är en flexibel person som snabbt kan byta fokus och kunna hantera perioder av ett högre arbetstempo. Vidare ska du gärna vara självgående och ta ansvar för dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt samtidigt som du ska trivas i grupp och vara en lagspelare i samarbetet med ditt team.
Viktigt för tjänsten är:
• Mycket goda språkkunskaper, Du behärskar det svenska och tyska språket flytande samt har mycket goda kunskaper i engelska.
• Tidigare erfarenhet och förståelse kring yrket kundtjänst
• Se service som en självklarhet och låta det genomsyra ditt dagliga arbete
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställning
Uppdraget som tysktalande kundsupport ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt under hösten 2017. Som konsult får du en anställning hos Adecco Sweden. För rätt person kan det finns möjlighet till att uppdraget går över i en anställning direkt hos CTEK.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV som beskriver vad du gjort och personligt brev som beskriver vem du är.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadeleine Olivemark
madeleine.olivemark@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Bangårdsgatan 1
73740 FAGERSTA
KontorsadressBangårdsgatan 1
Jobbnummer 3777415
Observera att sista ansökningsdag har passerat.