Accountor söker professionell rekryterare till Göteborg
Accountor Sverige / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Göteborg,
Mölndal,
Borås,
Karlstad,
Landskrona eller i
hela Sverige Vill du vara med och bygga vidare på vårt framgångskoncept inom rekrytering och interim management?
Detta är en möjlighet för dig som vill vara med och bygga upp vår nya rekryteringsavdelning i Göteborg. Du kommer att hjälpa våra kunder att tillsätta vakanser inom Ekonomi-Lön-HR området både på lång och kort sikt.
Tillsammans med våra 3 rekryterare i Stockholm kommer du att arbeta med både interna och externa rekryteringar samt bemanning. Vid externa uppdrag gäller det att fånga upp kundens behov och tillsammans med dem hitta de bästa lösningarna. Kontaktytorna är med våra kunders ekonomi- eller HR funktioner. Uppdragen kan innebära både direktrekryteringar, fristående interimslösningar eller tillfälligt bemanningsstöd inför en outsourcinglösning.
Utöver det stöttar du även Accountors chefer med rekrytering och bemanning på våra 9 kontor runt om i landet
Övergripande ansvarsområde och arbetsuppgifter:
• Behovsanalys, upprätta kravprofil samt tidsplan
• Annonsutformning
• Research samt urval av kandidater via interna och externa kanaler
• Intervjuer, referenstagning och tester
• Presentation av kandidater
• Övriga administrativa arbetsuppgifter som är kopplade till rollen
Du kommer att driva ditt arbete självständigt och ingå i ett tajt, positivt, prestigelöst och framåt team.
För att trivas i rollen ser vi att du är driven, gillar att arbeta i högt tempo och självklart har ett stort intresse för rekrytering och bemanning. Då rollen kräver kundkontakt, både proaktivt och i konkreta uppdrag, är det viktigt att du är serviceinriktad och kan representera Accountor professionalism, ser möjligheter och är lösningsorienterad.
Kvalifikationer:
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta självständigt med rekrytering eller bemanning är ett krav
• Ett utbrett nätverk av kunder och kandidater, gärna inom ekonomi/HR
• Akademisk utbildning
• Goda språkkunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift
• Erfarenhet som konsultchef från bemanningsbranschen är starkt meriterande
Publiceringsdatum2017-08-18Om företagetAccountor ingår i en internationell koncern med fokus på redovisning, lön och HR och möjligheterna till utveckling är stor. Varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av People first då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och vi tillämpar sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Frågor och kontakt
Vi intervjuar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 15 september 2017. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Lotta på: 076- 145 92 28
Rekryterare Göteborg
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLotta Fylking
FöretagAccountor Sverige
AdressAccountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm
KontorsadressS:t Eriksgatan 113
Jobbnummer 3648837
Observera att sista ansökningsdag har passerat.