Accountor söker Kundansvarig Redovisningskonsult

Accountor Sverige / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2016-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Accountor söker Kundansvarig Redovisningskonsult" (publicerad 2017-03-02) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Stockholm, Solna, Botkyrka, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi omkring 340 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 9 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

Accountor fortsätter att expandera och vi söker nu en affärsdriven Kundansvarig Redovisningskonsult till vårt kontor i centrala Stockholm!

Det här är en möjlighet för dig som vill fortsätta förkovra dig i redovisning och samtidigt önskar den extra dimension det innebär att ansvara och hjälpa dina kunder att utveckla sina verksamheter. Genom att planera ditt arbete tillsammans med kunden och ditt team ansvarar du för uppdraget och kommer nära kundens verksamhet vilket gör att du direkt ser resultatet av dina och teamets insatser. Du har ansvar för leverans och kvalitet i kunduppdragen och ansvarar även för fakturering, ekonomisk uppföljning och att verka för ökad lönsamhet i uppdragen.

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter
• Kvalificerad ekonomisk konsultation och rådgivning
• Praktiskt ekonomiarbete såsom bokslut, rapportering och upprättande av bokslut
• Vårda och utveckla kundrelationer
• Handleda kollegor i det praktiska redovisningsarbetet
• Utveckling av såväl processer, arbetsrutiner och tjänster samt utveckling av de kollegor som du handleder
Även om du kommer att driva mycket att ditt arbete självständigt präglas vår kultur av teamarbete och där du till din hjälp har kollegor med kvalificerad kompetens inom bl.a. skatt, redovisning och lön för att kunna stötta dig i ditt uppdrag. Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi blev även nyligen utnämnda som Karriärföretag 2017 pg a vårt starka medarbetarfokus och ambitionen att utveckla vår personal.

För att trivas i rollen tror vi att du
• Har affärssinne och gillar att hjälpa kunden att utveckla sina affärer
• Är kommunikativ då du kommer att ha ett nära samarbete både med kunder och kollegor
• Är driven med förmåga att jobba självständigt då du "äger" dina kunder och processer
Kvalifikationer
• Minst 4 års erfarenhet av att arbeta med redovisning
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av att självständigt arbeta med bokslut, årsredovisning och rapportering
• Meriterande med bakgrund inom konsultbranschen
Att arbeta som Kundansvarig Redovisningskonsult passar dig som vill ha varierande arbetsuppgifter, är öppen för nya spännande utmaningar och drivs av att skapa bra relationer med kunderna!

Publiceringsdatum
2016-12-19

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm, med gångavstånd från Odenplan och S:t Eriksplan. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 20 januari 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju under januari månad. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Frida på: 010 - 161 38 62
annons

Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Dynér

Företag
Accountor Sverige

Adress
Accountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
3219760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Sverige: