Account Manager / Säljare till MedHelp Care
Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2021-08-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account Manager / Säljare till MedHelp Care" (publicerad 2022-01-20) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2021-08-24Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Medhelp.
Om företagetSaaS-marknaden är glödhet och allt fler företag spås öka sina investeringar i molntjänster. MedHelp Care erbjuder en marknadsledande SaaS-lösning för smidig sjukfrånvarohantering. Deras kunder är drygt 500 företag och organisationer i Sverige, i olika storlek och med totalt nära 200 000 medarbetare anslutna till deras tjänst. MedHelp Care samarbetar med två av de största aktörerna inom företagshälsovård och med ledande lokala företagshälsovårdsföretag. I takt med att företag ser värdet av effektiva molnbaserade lösningar ökar nu efterfrågan på SaaS-lösningar kraftigt. MedHelp befinner sig därför på en tillväxtresa och behöver fler nytänkande och drivna personer i teamet.
Brinner du för att vara med och bidra till friskare medarbetare och välmående företag? Då är MedHelp en plats för dig. Här kan du vara med och påverka, utmana och utvecklas samt göra skillnad för våra kunder genom att hjälpa dem minska sjukfrånvaro och nå hållbara resultat. Hos MedHelp får du vara med och forma vägen framåt i en öppen, positiv och teamorienterad kultur, där varje medarbetare är en viktig del av företagets framtid.
MedHelp Care är en del av MedHelp Group, med över 20 års erfarenhet av innovativa digitala lösningar i kombination med bred medicinsk kompetens. Totalt är de cirka 300 medarbetare och omsätter cirka 240 MSEK. Deras ljusa kontor ligger vid Liljeholmskajen i Stockholm, med vacker sjöutsikt.
Läs mer om dem på
www.medhelp.se. Dina arbetsuppgifterI rollen som Account Manager arbetar du främst med nykundsförsäljning, både direktkunder och via samarbetspartners, och får en nyckelposition i MedHelps fortsatta utveckling och satsning för att öka antalet kunder. Du arbetar mot kunder i hela landet.
Fokus i denna tjänst ligger på att hålla en hög aktivitet samt att metodisk bearbeta marknaden för att hjälpa nya kunder att effektivisera sin sjukfrånvarohantering inom privat och offentlig sektor. Du ansvarar för hela säljprocessen från prospektering, bokning och genomförande av möten till att skriva offerter och vinna avtal. Slutligen arbetar du aktivt med att följa upp och bevaka avtalsförlängningar hos dina befintliga kunder.
Du arbetar i ett nationellt team om fyra personer i liknande roller samt i ett nära samarbete med Affärsområdeschef, Customer Success Managers, Produktspecialist och kundtjänst. Hos oss finns stora utvecklingsmöjligheter. Du utgår från Stockholmskontoret i Liljeholmen och i rollen ingår även tjänstebil.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Arbetslivserfarenhet inom B2B försäljning med en dokumenterad erfarenhet av att förhandla och stänga affärer
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med SaaS-/webblösningar eller försäljning av IT-lösningar är meriterande
• Erfarenhet av partnerförsäljning är meriterande
• Goda kunskaper i CRM-system samt en vana av att lära sig nya system.
• Flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• B-körkort är ett krav och tjänstebil ingår
För rollen som kundansvarig är de personliga egenskaperna av största vikt. Vi tror att du som söker är en person som drivs av att hitta nya kunder och affärer. Detta innebär att du självständigt driver ditt arbete framåt och har en förmåga att komma med nya innovativa förslag på hur detta kan göras. Vidare trivs du med att ha breda kontaktytor och är flexibel nog att kunna hantera beställare i olika branscher, med olika ansvarsområden. Slutligen arbetar du strukturerat och är van vid att arbeta mot uppsatta mål.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Liljeholmen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Account manager, kundansvarig AM, B2B, företagsförsäljning, MedHelp, heltid, sjukvård, plattform, IT-lösningar, sjukvårdsrådgivning, nya kunder, befintliga kunder, e-hälsa
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5919308
Observera att sista ansökningsdag har passerat.