Account Manager, BB&TV, New Sales
Telenor Sverige AB Consumer Marketing / Säljarjobb / Göteborg
2016-11-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account Manager, BB&TV, New Sales" (publicerad 2016-12-19) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Consumer Marketing i Göteborg,
Karlskrona,
Stockholm eller i
hela Sverige Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.
Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.
Account Manager, BB&TV, New Sales
Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter.(I detta stycke vore det bra att ha med något kring försäljning eftersom det är vad rollen handlar om - i övrigt bra och lockande!) Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.
Vad gör du som Account Manager BB&TV, New Sales på Telenor?
Som vår nya Account Manager kommer du att bli en nyckelperson för att driva vår framgångsrika affär mot nya mål. Med ansvar för att identifiera och bearbeta nya kunder och prospects - som främst består av bostadsrättsföreningar och fastighetsägare - kommer du att möta en händelserik vardag. Du kommer att arbeta enligt en fastställd säljprocess vilket innebär att du definierar och dokumenterar strategisk och taktisk försäljning mot fastställda mål. Om du är redo för en omväxlande vardag är det här rätt utmaning dig.
Du blir en del av avdelningen New Sales som är en del av affärsområdet Broadband & TV Sales inom Telenor Sverige. Teamet som du arbetar i erbjuder främst bredband med höga hastigheter för internetaccess, telefoni, digital-TV för varumärkena Bredbandsbolaget, Ownit och Open Universe till bostadsrättföreningar och fastighetsägare.
Du får...
I den här rollen blir du en nyckelspelare i ett högpresterande team med kollegor som arbetar med hela Sverige som arbetsplats. Du har stor möjlighet att påverka din vardag genom ett flexibelt arbetssätt där den gemensamma faktorn handlar om att leverera resultat utifrån uppsatta försäljningsmål. Vidare ger rollen ett utbyte i en större organisation som stöttar upp i allt från produkt- och marknadsfrågor till säljsupport/administration, leveranskoordinering och nät. Detta gör att du såklart har kollegor utanför teamet där du ges möjlighet att påverka för att skapa såväl resultat som nöjdare kunder.)
Passar du ihop med oss?
För att vara aktuell för rollen behöver du ha:
3-5 års dokumenterad erfarenhet av försäljning med framgångsrikt resultat. B-körkort
Det är också bra om du:
Har utbildning inom försäljning eller marknadsföring Har erfarenhet av komplex försäljning med långa säljcykler. Har arbetat med B2B-försäljning Har erfarenhet av Account Management Vi ser också gärna att du har bakgrund från Telekom och/eller fastighetsbranschen
Som person är du:
Som person är du övertygande, affärsmässig och en effektiv kommunikatör. Eftersom du arbetar i en utpräglat social roll behöver du vara lika bra på att lyssna som på att övertyga och vinna förtroende hos dem du möter. Du är också initiativrik, får saker att hända, är självständig och uppnår resultat med hög kvalitet.
Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.
Placeringsort: Göteborg
Anställningsform: Tillsvidare
Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Ludvig Edlund, rekryterande ledare, 0734-417151 eller
ludvig.edlund@telenor.se . Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på
work@telenor.se .
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-11-28Ersättning Fast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSe kontaktuppgifter i annons
FöretagTelenor Sverige AB Consumer Marketing
AdressTelenor Sverige AB Consumer Marketing
Telenor Sverige AB
11688 Stockholm
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3181225
Observera att sista ansökningsdag har passerat.