2nd line tekniker som vill göra våra kunder världsbäst!

Steria / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Steria i Stockholm, Danderyd, Sundsvall eller i hela Sverige

Om Steria: www.steria.se, www.steria.com
Steria, en ledande europeisk leverantör av heltäckande IT-tjänster, erbjuder kunder integrerade tjänster såsom rådgivning inom affärsverksamhetens kärnprocesser såväl som utveckling och drift av deras IT-system. Steria har över 20 000 medarbetare i 16 länder. Omsättningen per den 31 december 2010 uppgick till 1 693 miljoner euro. Koncernen med huvudkontor i Paris är noterat på Parisbörsen Euronext.
I Sverige erbjuder vi konsult- och systemintegrationstjänster samt outsourcinglösningar inom infrastruktur, drift och förvaltning. Vi är ca 150 anställda fördelade på två orter; Stockholm och Sundsvall.
Har du kombinationen av gediget tekniskt kunnande, är serviceminded och vill vara med när vi utvecklar våra kunders miljö från bra till världsbäst - då ska du söka till oss!
Teknisk profil
Vi söker dig som är 2nd-line tekniker och som har minst 2 års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst, dvs att du tidigare arbetat med support, drift och underhåll av Windows system. Du ska ha goda tekniska kunskaper kring felsökning och problemlösning på nedanstående.
Vi tror att du har goda kunskaper inom:
• Microsoft Server, (2003/2008)
•  Active Directory
• GPO
• Citrix
• Exchange 2003/2010, Lotus Notes/Domino
• Nätverkskrivare/Printserver
• VPN
• Windows XP/Win 7
• Terminal Services.
Dina personliga egenskaper är:
• En god kommunikationsförmåga med ett stort kundfokus
• Ser möjligheter i utmaningar och har en positiv drivkraft att nå mål
• Flexibilitet
Som 2nd-line tekniker I vårt Resolution team består arbetsuppgifterna av att lösa tekniska problem/ärenden för våra kunder som är eskalerade av vår Call Group och utföra visst proaktivt underhållsarbete i miljön. I rollen ingår det även att utbilda och stödja kollegorna i Call Group. Arbetet innebär stundtals mycket kontakt med företagets kunder samt med 3rd-line vid eskalering.
Vi erbjuder dig en spännande miljö med trevliga arbetskamrater och du har stora möjligheter till utveckling. Vi ser gärna kvinnliga sökanden.
Vi ser fram mot din ansökan!
Kontakta:        Marie Förborgen, HR Manager, 070-921 43 10
Vi intervjuar löpande

Publiceringsdatum
2011-07-14

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-31
Ansökan kan skickas till e-postadress: marie.forborgen@steria.se
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Marie Förborgen, 08-622 43 10

Företag
Steria

Adress
Steria
Box 169
10123 Stockholm

Jobbnummer
985512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Steria

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Steria: