2 vikarierande Receptionister till Riksbyggen region Stockholm-U
Riksbyggen / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksbyggen i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Välkommen!
Söker du ett arbete där du kan arbeta med en hög servicenivå med en kundorienterad känsla som grund? Då kan denna tjänst vara något för dig!
Receptionstjänsten är placerad på Riksbyggens regionkontor Stockholm-Uppland, med placering i Hammarby sjöstad. Du kommer arbeta nära våra båda affärsområden Fastighetsförvaltning och Bostad. Tjänsterna är vikariat på deltid, ca 30 tim/v.
Vad ska du göra?
Som receptionist inom Riksbyggen arbetar du i en bred roll, med hög servicenivå och med en kundorienterad känsla. Tjänsten innefattar ett stort antal kontaktytor, exempelvis interna och externa besökare samt telefonsamtal. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär att ge högklassig service till Riksbyggens besökare och intern personal, sköta posthantering, ansvar för receptionens och konferensavdelningens funktionalitet, bl a rumsbokning, utrustning, beställning av fika etc. Du kommer att få arrangera yttre event (boka hotell, resor, konferenser, mässor o dyl), ta fram nyhetsbrev för kontoret, ta visst ansvar för systematik kring vårt aktivitetsbaserade kontor, ansvar för profilmaterial- och kontorsförråd, nyckelhantering samt ta fram besöksstatistik.
Din arbetstid är 30 tim/v och är varierad över dagen enligt schema och du har din placering i Hammarby sjöstad.
Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt arbetsklimat, med möjlighet till kompetensutveckling och stor möjlighet att vara med och påverka.
Vem är du?
Du har tidigare erfarenhet av service och har en utpräglad servicekänsla, samt god administrativ förmåga. Du ska ha kunskaper i Officepaketet och god datorvana. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska.
Du bör ha en flexibel personlighet, med vana att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Som person är du social, framåt och har en naturlig fallenhet för att ge god service. Eftersom du kommer arbeta själv i receptionen är det mycket viktigt att du är initiativtagande och proaktiv i ditt arbete samt att du ser vilka uppgifter som behöver göras. Du är flexibel och har en god prioriteringsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Du delar Riksbyggens grundläggande värderingar och kooperativa värdegrund som bygger på samhällsutveckling, att sätta människan i centrum och att verka för en hållbar utveckling.
Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Din ansökan skickar du till oss via
www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök Jobb senast 2016-08-07.
Kontaktperson är Mathias Sandberg, tel: 08-553 635 11
Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-07-04ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRiksbyggen
AdressRiksbyggen
Hammarbykaj 16
10271 Stockholm
KontorsadressHammarbykaj 16
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2937549
Observera att sista ansökningsdag har passerat.