2 vägledare, 1 vägledare/arbetskonsulent och 1 kurator/projektle
Tierps kommun, RCV / Administratörsjobb / Tierp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Tierp,
Älvkarleby,
Östhammar,
Gävle,
Sandviken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tierps kommun, RCV i Tierp Tierps kommun har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet även till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt.
Publiceringsdatum2012-08-30ArbetsuppgifterTierpsmodellen 2.0 är en fortsättning på projektet "Tierpsmodellen"och som är att samverkansprojekt mellan Arbetsförmedlingen och Tierps kommun.
Projektets målgrupp är unga vuxna 18-35 år som har psykisk ohälsa och har hamnat i en rundgång av åtgärder hos olika myndigheter och befinner sig i utanförskap och som inte förmår stå till den reguljära arbetsmarknadens förfogande.
Deltagarna kommer att få stöd att strukturera upp sin vardag och skapa regelbundna rutiner och att bryta isoleringen. Att bygga nätverk till olika myndigheter/aktörer eller olika intresseverksamheter är en viktig del i rehabiliteringen. Projektet kommer att utgå från individens behov och ske med hjälp av vägledarna som håller i helhetsperspektivet runt varje individ.
Du arbetar på uppdrag av den enskilde och utgår från dennes behov och önskemål, stödet är frivilligt och fristående från myndighetsutövning.
ArbetsuppgifterVägledare: Som vägledare ska du stödja deltagaren så att han/hon får adekvat hjälp i sin situation och på sikt klara sig utan stöd. En stor uppgift för vägledarna är att vägleda personer rätt utifrån sina behov och säkerhetsställa att personen får rätt hjälp. Din arbetsplats kommer att finnas på Nätverkshuset i Tierp.
Kurator: Som kurator i projektet kommer du att bedriva ett psykosocialt arbete med både förebyggande och stödjande åtgärder, individuellt och/eller i grupp. Du arbetar med samtal som verktyg där du ger råd och stöd i personliga och sociala frågor till deltagarna.
Dina arbetsuppgifter• Rådgivande och stödjande samtal med projektdeltagarna
• Förebyggande arbete
• Deltagande vid flerpartsmöten
• Kontakt med olika myndigheter
• Samarbete med lotsarna i projektet
Projektledare: Som projektledare ansvara du för projektet och genomförande med de målsättningar som finns uppsatta.
Som projektledare skall Du inspirinspirera och stödja projektgruppen, ha kommunperspektivet. Det är också en merit om du har erfarenhet av samverkan, bred omvärldskunskap och god kännedom om de samverkande myndigheternas uppdrag och roll.
Arbetskonsulent: Som arbetskonsulent ska du marknadsföra kommunen och att skapa goda kontakter med arbetsplatser både inom och utanför kommungränsen för att finna praktikplatser till personer som behöver stöd att komma ut i arbetslivet. I arbetet ligger att matcha företagens kravprofil utifrån den sökandes intresse och kvalifikationer. Som arbetskonsulent har du uppföljnings¬ansvar gentemot företaget/föreningen/kommune
KvalifikationerKvalifikationer vägledare:
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning med inriktning socialt arbete. Du ska vara en trygg och stabil person med erfarenhet av och kompetens i att möta människor i utsatta situationer. Tidigare erfarenhet av liknande verksamhet samt vidareutbildning inom motiverade samtal (MI) och/eller KBT är meriterande.
Kvalifikationer projektledare:
Vi förväntar oss att du en god samarbetsförmåga, att kunna entusiasmera, engagera och stödja projektgruppen. Du har god förmåga av att strukturera, tidsplanera och målfokusera projektarbetet.
Du är bra på att bygga relationer och duktig på att kommunicera i tal och skrift
Du har god organisationsförmåga och kan fatta självständiga beslut i lyhörd kommunikation med andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer till kurator:
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning med inriktning socialt arbete, gärna med vidareutbildning inom samtalsmetodik. Du har några års arbetslivserfarenhet efter din examen. Du har lätt att samarbeta med olika yrkeskategorier och är samtidigt självständig och kunnig i ditt eget yrkesområde. Tjänsten kräver hög lyhördhet och integritet.
Kvalifikationer arbetskonsulent:
ha erfarenhet/kunskap om företagandets villkor
ha förmåga att skapa relationer och förtroende
ha mycket god samarbetsförmåga och lätt att kommunicera
vara flexibel och initiativrik
dokumenterad säljutbildning
minst ett års säljerfarenhet
vara målinriktad och strukturerad
vara en god administratör
god kännedom om arbetsmarknaden och vilka andra aktörer som finns på marknaden.
god kännedom om Arbetsförmedlingens aktiviteter
Att ha tidigare arbetserfarenhet av den tjänst som söks är meriterande.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde omgående., upphör: 2014-08-31
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-05
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ange följande referens när du ansöker: A289339
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Kouva, 0293-21 81 57,
kristina.kouva@tierp.seFacklig kontaktCamilla Bodin, 0293-21 86 18,
camilla.bodin@tierp.seFöretagTierps kommun, RCV
AdressTierps kommun, RCV
Centralgatan 7
81580 Tierp
Jobbnummer 1327141
Observera att sista ansökningsdag har passerat.