1st Line Support till vår IT avd. på HK i Solna

Ricoh AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ricoh AB i Solna, Uppsala, Västerås, Nyköping, Norrköping eller i hela Sverige

Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering. Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe PLC i London, huvudkontoret för EMEA-regionen.
Det globala huvudkontoret för Ricoh har sitt säte i Tokyo och är noterat på Tokyobörsen, bolaget har över 108 500 anställda globalt. Ricoh Sverige erbjuder heltäckande lösningar för kundernas IT-miljöer och har ett brett utbud av utrustning, programvara, tjänster, outsourcing- och konsultverksamhet. Den beräknade omsättningstakten i Ricoh Sverige AB motsvarar cirka 1 500 Mkr, bolaget har över 600 anställda och en rikstäckande organisation med verksamhet på 26 strategiska orter i Sverige.
Vi förstärker ytterligare - nu söker vi:
1st Line Support till vår IT avd. på HK i Solna
Arbetsuppgifter och Ansvar
Du kommer att arbeta i vår interna IT-servicedesk med supportfrågor. Arbetet passar dig som är intresserad av problemsökning och avhjälpning både gällande hård- och mjukvara: datorer, smart-phones, användarkonton mm. I arbetet kommer du att hjälpa användare mestadels via telefon/remote med bl.a:
Att lösa och följa upp ärenden som kommer in till Intern Service desk
Övervaka, underhålla och utveckla företagets IT-plattform
Följa upp, underhålla och utveckla processer och tjänstekatalog
Ta fram användarguider

Publiceringsdatum
2010-11-22

Kompetenser
Teknisk gymnasium eller motsvarande generell teknisk kompetens, god servicenivå i telefon.
Vi ser gärna att Du har erfarenhet av:
Hantering av användaradministration i PC-miljö
Hårdvara och kringutrustning
Microsoft Active Directory
Microsofts servermiljö
Office-paketet
Fjärrstyrning
Nätverk och kommunikation
Vårt erbjudande
IT-avdelning är en viktig del av vår verksamhet och ansvarar bland annat för drift, nyutveckling och förvaltning av samtliga system och affärsapplikationer. Du ingår i IT-avdelningen bestående av tretton medarbetare. Eftersom Du kommer att arbeta i en roll som kräver mycket slutanvändarkontakt, så är det viktigt att kunna ge bra support och bemöta användarna på ett professionellt sätt, därför bör Du vara social och ha lätt för att samarbeta . Arbetet kan stundtals innebära ett högt tempo så det krävs att du är stresstålig och flexibel. Som person är du positiv och glad med ett genuint intresse för it och teknik. Mycket god Engelska i tal och skrift är ett krav. Omfattningen är heltid och tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi är intresserade av dig som är i början av din karriär! Om du vill utvecklas med spännande arbetsuppgifter i ett stabilt företag så kan Ricoh vara något för dig. Har du viljan att lyckas ska vi se till att du får chansen till en professionell utveckling.

Så ansöker du
Din ansökan med meritförteckning märkt/subject: ?ITsupport? skickar du till rekrytering@ricoh.se senast 2010-12-09

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-09
Ange följande referens när du ansöker: ITsupport
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@ricoh.se

Företag
Ricoh AB

Adress
Ricoh AB
17129 SOLNA

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-734 33 00

Jobbnummer
783566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ricoh AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ricoh AB: